menjadors escolars
Inclusió

Servei de vetllador als menjadors escolars del Tarragonès per atendre infants amb necessitats especials

El Consell Comarcal del Tarragonès (CCT) destinarà 230.000 euros durant el curs 2019-2020 a dotar del servei de vetllador als menjadors de les escoles públiques de la comarca per atendre els infants amb necessitats educatives especials en aquesta franja horària. Aquests recursos seran possibles després que el CCT hagi proposat per tercer any consecutiu al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que l’estalvi econòmic que suposen aquelles beques escolars no consumides es pugui destinar a donar una resposta a […]

subvencions tencologies informació alumnes necessitats especials a
Diversitat

Subvencions dirigides a entitats que realitzin actuacions per alumnes amb necessitats educatives especials

El Ministeri d’Educació i Formació Professional ha convocat subvencions a entitats sense ànim de lucre per a la realització d’actuacions dirigides a l’atenció de l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu i a la compensació de desigualtats en educació durant el curs escolar 2019-2020. També ha convocat subvencions per a la realització d’actuacions dirigides a afavorir la utilització de les tecnologies de la informació i de la comunicació per part de l’alumnat que presenti necessitats educatives especials derivades de discapacitat […]

subvencions persones adultes educació especial
Inclusió

Subvencions per actuacions d’entitats adreçades a persones adultes amb necessitats educatives especials

El Ministeri d’Educació i Formació Professional ha convocat subvencions a entitats sense ànim de lucre per a la realització d’actuacions dirigides a l’atenció educativa de persones adultes que presentin necessitats educatives especials durant el curs escolar 2019-2020. L’import total de la convocatòria és de 271.000 euros i la quantia màxima de subvenció per entitat és de 30.000 euros. El termini de la convocatòria està obert fins el proper dia 17 de setembre.

subvencions tencologies informació alumnes necessitats especials a
Inclusió

Subvencions per a entitats que afavoreixen l’ús de les TIC per l’alumnat amb necessitats educatives especials

El Ministerio de Educación y Formación Profesional convoca subvencions a entitats sense ànim de lucre per a la realització d’actuacions que afavoreixin l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació, les #TIC, per part de l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades de la discapacitat. Tal i com s’indica a les bases de la convocatòria, el termini per presentar sol·licituds termina el proper 8 d’octubre i els beneficiaris son entitats sense ànim de lucre, establertes a l’Estat espanyol […]

fapac campanya especialistes educació especials menjadors escoles
Diversitat

Campanya de la FaPAc per reclamar especialistes en educació especial als menjadors de les escoles

La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (FaPac) va iniciar el passat mes de maig una campanya per reivindicar la falta de dotació d’especialistes en educació especial als menjadors escolars. Amb aquesta reivindicació al Departament d’Ensenyament exigeixen que que es posi fi a la vulneració de drets fonamentals de les nenes i nens amb necessitats educatives especials (NEE). La campanya s’està fent sota el nom “Escola inclusiva, menjadors inclusius” amb la finalitat de conèixer la realitat que […]

llavors futur emprenedoria social jove tàrrega
Discapacitat

300 alumnes participen a la Jornada Llavors de Futur d’Emprenedoria Social Jove de Tàrrega

Ahir es van presentar diversos projectes d’emprenedoria social jove a la Jornada Llavors de Futur d’Emprenedoria Social que es va celebrar a l’Ateneu Teatre de Teatre de Tàrrega i en el que van participar prop de 300 alumnes dels centres educatius de la ciutat. L’acte, impulsat per la Comissió d’Homenatge a Mossèn Josep Garriga, en col·laboració amb l’Ajuntament de Tàrrega, va servir per fomentar que els joves proposin idees amb un impacte positiu en les persones i el territori, a […]

infants trastorn desenvolupament llenguatge tdl
Inclusió

ECOM celebra l’aprovació del decret que regula el model d’escola inclusiva a Catalunya

L’entitat ECOM, com a representants de la discapacitat física a Catalunya, ha celebrat que el decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu finalment hagi vist la llum ja que considera que és un pas ferm en el reconeixement del dret a l’escolarització en centres ordinaris a tot l’alumnat, inclosos els infants amb Necessitats Educatives Especials (NEE) per discapacitat. L’entitat ha participat activament durant els darrers tres anys, conjuntament amb diferents experts i agents de […]

salut recursos trastorns mentals
Destacades

El Govern potencia l’atenció integral a les necessitats educatives especials derivades del trastorn mental

El departament d’Ensenyament potencia una atenció integral per l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorn mental. És per això, que les actuacions en aquest àmbit s’han reforçat els darrers cursos amb tres aspectes clau: la creació del CRETDIC el 2016, centre de recursos per a atendre als alumnes a dificultats relacionades amb la salut mental, i, en col·laboració amb el departament de Salut, la posada en marxa de les aules integrals de suport (AIS) als centres educatius el curs […]

escola inclusiva dotació docents professionals
Discapacitat

Ensenyament potencia l’atenció integral per l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades del trastorn mental

El departament d’Ensenyament potencia una atenció integral per l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorn mental. És per això, que les actuacions en aquest àmbit s’han reforçat els darrers cursos amb tres aspectes clau: la creació del CRETDIC el 2016, centre de recursos per a atendre als alumnes a dificultats relacionades amb la salut mental, i, en col·laboració amb el departament de Salut, la posada en marxa de les aules integrals de suport (AIS) als centres educatius el curs […]

escola bressol inclusiva
Inclusió

Un informe promogut per la Fundació Pere Tarrés reclama una escola bressol més inclusiva

Segons un informe promogut per la Fundació Pere Tarrés, els infants amb necessitats educatives especials, tot i comptar amb places específiques en les escoles bressols de titularitat pública, es fa palesa una dificultat real per atendre casos de pluridiscapacitat o de determinades malalties cròniques. Per donar resposta a aquesta realitat els experts de l’Hospital Sant Joan de Déu, de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i Esport Blanquerna-URL i la Fundació Pere Tarrés, a través de l’expertesa en intervenció […]