Dijous, 25 abril 2024
spot_img
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVATarragona incorpora auxiliars de suport educatiu a les llars d’infants per atendre...

Tarragona incorpora auxiliars de suport educatiu a les llars d’infants per atendre les necessitats educatives especials

La iniciativa s’ha fet realitat gràcies al programa de Formació Professional Ocupacional Dual liderat per Tarragona Impulsa

auxiliars de suport educatiu a les llars d'infants a Tarragona
Visita a la llar d’infants municipal del Cèsar August // Foto: Ajuntament de Tarragona

Les nou llars d’infants municipals de Tarragona compten aquest any amb un reforç d’auxiliars de suport educatiu, que inclouen vetlladors i vetlladores, per atendre les necessitats educatives especials dels infants. 

Aquesta ampliació de personal és fruit del programa de Formació Professional Ocupacional Dual impulsat per Tarragona Impulsa, que combina la formació amb l’experiència professional mitjançant un contracte de formació en alternança, on el 40% del temps es destina a la formació i el 60% a la feina.

La consellera de Promoció Econòmica, Montse Adan, i el conseller d’Educació, Berni Álvarez, van visitar ahir el personal vetllador incorporat a una de les llars d’infants municipals, concretament la del Cèsar August. Berni Álvarez va destacar la importància dels vetlladors i vetlladores en els centres escolars, ja que reforcen els recursos per garantir oportunitats educatives per a tothom, independentment de les capacitats o condicions socials i culturals.

D’altra banda, Montse Adan va explicar que a Tarragona Impulsa s’adapten la formació a les necessitats actuals, i per això enguany s’ha incorporat el suport educatiu a l’oferta de la FPO Dual, en resposta a una gran demanda d’aquest perfil als centres escolars. A més, també s’ha afegit la formació en treballs forestals a la Casa d’Oficis, en un context de crisi climàtica i sequera, on aquest perfil també és molt requerit.

La FPO Dual, que ha assolit enguany rècord d’alumnat, forma tant a joves com a persones en situació de vulnerabilitat. Aquesta aposta per l’educació inclusiva es complementa amb altres recursos de les llars d’infants municipals, com l’Equip Psicopedagògic Municipal (EPM) i l’aula multisensorial. L’EPM està compost per psicòlogues, logopedes, fisioterapeutes i una mestra d’educació especial, amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament integral dels infants i donar suport al personal docent i les famílies dels usuaris de les llars.

Des del començament del curs, l’EPM ha atès més de 170 infants amb necessitats específiques, intervenint en el diagnòstic, derivant-los a altres serveis especialitzats i oferint seguiment, a més de realitzar treball terapèutic directe amb infants i famílies.

La iniciativa de Tarragona Impulsa, subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), forma part del programa de Formació Professional Ocupacional Dual que abraça diversos sectors i àmbits professionals. Enguany, un total de 41 persones han començat aquest programa, que inclou especialitats com vetllador/a, soldadura i activitats físiques i esportives.

- PUBLICITAT -

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content