Un total de 966.924 alumnes amb necessitat específica de suport educatiu van rebre algun tipus de reforç durant el curs 2022-2023, segons l’Estadística dels Ensenyaments no universitaris. Alumnat amb Necessitat Específica de Suport Educatiu curs 2022-2023, publicada aquest dimecres pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports.
Aquests més de 966.000 estudiants representen el 12% del total de l’alumnat, un 2% més que el curs anterior. El 27,2% (262.732 alumnes) va rebre suport per necessitats educatives especials associades a discapacitat o trastorns greus. El 72,8% restant, més de 704.000 estudiants, ho va rebre per altres necessitats específiques.
La majoria de l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu són homes, el 61,6%, per un 38,4% de dones. El 79,3% (767.027 estudiants) es concentra en els ensenyaments bàsics: un 42,5% a l’Educació Primària i un 32,5% a l’ESO i el 4,3% Educació Especial específica.
Discapacitats freqüents
Les discapacitats més freqüents a l’alumnat amb necessitats educatives especials són els trastorns de l’espectre autista (29,7%), la discapacitat intel·lectual (26,1%) i els trastorns greus de conducta (13,5%). El 5,9% tenen discapacitat motora, el 3,5% discapacitat auditiva i l’1,5%, discapacitat visual. Un 4,5% són alumnes amb pluridiscapacitat.
Del total d’alumnes amb necessitats educatives especials, el 84,2% està escolaritzat en centres educatius ordinaris i el 15,8% en centres i unitats d’Educació Especial. Per tipus de discapacitat, els percentatges més grans d’escolarització en centres ordinaris corresponen als trastorns greus de conducta (98,1%), trastorns greus de la comunicació i el llenguatge (98%) i discapacitat auditiva (95,5%). El nivell d’escolarització menor en centres ordinaris es dóna entre l’alumnat amb pluridiscapacitat, amb un 40,9%.
Dins de l’alumnat amb altres necessitats específiques, destaca el que rep suport educatiu per situacions de vulnerabilitat socioeducativa, que suposa un 36%. Els segueixen els alumnes amb trastorns de l’aprenentatge (31%), trastorns de l’atenció (7,8%), trastorns lleus i moderats del desenvolupament del llenguatge i la comunicació (7,7%), i els alumnes amb altes capacitats intel·lectuals ( 7,3%).