Dijous, 20 març 2025
IniciELECCIONS 14FMés de 15.000 persones amb discapacitat intel·lectual podran votar per primera vegada...

Més de 15.000 persones amb discapacitat intel·lectual podran votar per primera vegada en unes eleccions al Parlament

Van recuperar aquest dret després de la modificació de la LOREG al 2018

votar persones discapacitat intel·lectual eleccions parlament
Una persona amb discapacitat intel·lectual exercint el seu dret a vot // Foto: Dincat

Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, celebra que, per primera vegada, 15.000 persones amb la capacitat modificada judicialment, la majoria d’elles persones amb discapacitat intel·lectual, podran exercir el seu dret a vot aquest diumenge, 14 de febrer, en les eleccions al Parlament de Catalunya. 

Un dret fonamental que aquestes persones van recuperar el novembre del 2018 quan, finalment i després d’una llarga lluita del sector, es va modificar la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG), permetent votar a aquelles persones amb la capacitat modificada a les quals el jutge havia retirat, també, el dret a vot.

Això ja ha permés a les persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya anar a les urnes per primer cop en unes espanyoles i en unes municipals, i ara ho faran per primer cop en una eleccions al Parlament de Catalunya, exercint plenament el seu dret a vot.

- PUBLICITAT -

“És una qüestió de dret democràtic. Recuperar aquest dret fonamental va ser una fita històrica pel sector, que cal recordar i aplaudir com un avenç importantíssim cap a una societat més inclusiva”, manifesta Carles Campuzano, director de Dincat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES