Dilluns, 13 gener 2025
IniciDEPENDÈNCIALa Federació ASEM demana que les teràpies rehabilitadores s’incloguin en el Sistema...

La Federació ASEM demana que les teràpies rehabilitadores s’incloguin en el Sistema Nacional de Salut

Coincidint amb el Dia Mundial de la Fisioteràpia, que se celebra cada 8 de setembre

Les teràpies rehabilitadores en el Sistema Nacional de Salut

Les teràpies rehabilitadores milloren la qualitat de vida dels pacients // Foto: Federació ASEM

Coincidint amb el Dia Mundial de la Fisioteràpia, que se celebra cada 8 de setembre, la Federació Espanyola de Malalties Neuromusculars (Federació ASEM) ha reivindicat que les teràpies rehabilitadores s’incloguin en el Sistema Nacional de Salut (SNS) perquè els pacients amb aquest tipus de patologies poden accedir-hi de manera integral i continuada.

El president de l’entitat, Manuel Rego, ha explicat que les malalties neuromusculars són genètiques, progressives i cròniques que generen gran discapacitat, pèrdua d’autonomia personal i nombroses càrregues psicosocials i ha lamentat que els pacients i famílies encara no disposen de tractament mèdic efectiu.

En aquest punt, ha assegurat que “l’únic tractament capaç de millorar la qualitat de vida del pacient és la rehabilitació especialitzada, contínua i personalitzada aplicada pel fisioterapeuta neurològic”.

-PUBLICITAT-

-PUBLICITAT-

Així, ha demanat a Sanitat que es regulin els criteris d’equitat entre les diferents comunitats autònomes pel que fa a aquests tractaments perquè tots els pacients poden beneficiar-se d’ells en igualtat de condicions i millorar així la seva qualitat de vida, independent de el lloc en el qual visquin. En aquest sentit ha defensat un “tractament rehabilitador integral, especialitzat i continuat en totes les comunitats autònomes”.

Finalment, des Federació ASEM han indicat que la fisioteràpia prevé les complicacions de la malaltia, facilitant major elasticitat, prevenint contractures i rigideses, entrenant el control motor per optimitzar la funció, controlant les deformitats articulars i realitzant un control estricte de l’aparell respiratori, pel que demanen “compromís” per poder incloure-les al SNS.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES