Finalitzen les obres d’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda a l’estació de metro de Jaume I

El conseller Calvet assegura que ja està adaptada el 92% de la xarxa

obres accessibilitat persones mobilitat reduïda metro jaume I
El conseller Damià Calvet va visitar ahir la renovada estació de metro de Jaume I // Foto: gencat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat de la tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, i de la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va visitar ahir l’estació de metro de l’L4 de Jaume I, a Barcelona, un cop han finalitzat les obres d’adaptació de la infraestructura a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs, que han comportat una inversió de 4 milions d’euros, han inclòs la instal·lació de dos ascensors i la remodelació dels dos vestíbuls de l’estació. Amb la de Jaume I, són 144 les estacions adaptades de les 157 existents a la xarxa de metro. 

Calvet va posar en valor que “tenim un 92% de la xarxa de metro adaptada a persones amb mobilitat reduïda, un dels percentatges més alts entre xarxes metropolitanes de transport similars a nivell europeu”. “Si volem tenir una xarxa de transport que pugui fer servir tothom, en aquest context d’emergència climàtica, és necessari arribar al 100% adaptat”, va refermar el conseller. 

Des del 2004 la inversió en matèria d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda en la xarxa de metro ha estat aproximadament de 10 MEUR anuals. Des del 2011 han quedat adaptades 12 estacions, amb una inversió de 43 MEUR.

A més de fer balanç, el conseller va anunciar que el Departament està impulsant dues actuacions més de millora de l’accessibilitat de la xarxa; dues obres, a més, força rellevants, ja que corresponen a dos intercanviadors: Maragall i Plaça d’Espanya. Així aquesta tardor començaran les obres d’adaptació de Maragall (L4 – L5), amb una inversió de 12 MEUR, i es licitaran les de Plaça Espanya (L1 – L3), amb un pressupost estimat de 10 MEUR. Aquestes darreres obres “facilitaran que aquest hub tant important de comunicacions, on conflueixen l’L1, l’L3 i FGC, amb 14 milions de passatgers anuals, estigui perfectament adaptat”, va explicar el conseller.

Millora de l’estació de Jaume I

L’estació de Jaume I de l’L4 disposa de dos vestíbuls independents, connectats per un passadís sota les vies, a banda i banda de la Via Laietana: a la plaça de l’Àngel i al carrer de l’Argenteria. Els vestíbuls se situen al mateix nivell que les andanes; així, les obres han consistit en la instal·lació de dos ascensors de carrer, un per a cada vestíbul.

L’actuació ha comprès també la remodelació dels dos vestíbuls. Al vestíbul de la plaça de l’Àngel s’ha creat una nova sala de cap d’estació. Al del carrer de l’Argenteria, s’ha ampliat el vestíbul i s’ha modificat la configuració d’escales fixes per a connectar el carrer i el vestíbul. A tots dos vestíbuls, s’han renovat les màquines validadores. Finalment, s’han recrescut les andanes per eliminar el desnivell existent amb els trens.

Primera fase a Vallcarca, finalitzada

En els últims dies, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha finalitzat les obres de la primera fase de l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de Vallcarca de l’L3 de metro, situada sota l’avinguda Vallcarca de Barcelona. Els treballs han comptat amb un pressupost d’1,7 MEUR.

L’obra ha permès la instal·lació de dos ascensors que comuniquen el nivell vestíbul amb cada una de les andanes, així com la supressió de diversos graons en aquest àmbit per tal de generar rampes que facilitin el flux dels usuaris.

En paral·lel, el Departament està redactant, en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona, el projecte per a l’execució de l’ascensor de carrer que completarà l’adaptació de l’estació. El conseller va anunciar que aquesta obra es podrà licitar durant el primer semestre de l’any vinent.

92% de la xarxa, adaptada

El Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha adaptat per a persones amb mobilitat reduïda 144 de les 157 estacions que té actualment  la xarxa de Metro de Barcelona; és a dir, el 92% són accessibles.La resta d’estacions no adaptades (Clot L1, Verdaguer L4-L5, Plaça de Sants L1-L5, Urquinaona L1-L4 i Ciutadella – Vila Olímpica L4) estan en fase de redacció del corresponent projecte constructiu per la seva adaptació. Es calcula que la inversió total necessària per a completar l’adaptació de la xarxa és de 80 MEUR. Calvet va anunciar que “tenim la intenció de tenir les cinc obres en marxa el 2021”.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*