Barcelona i la Generalitat pacten construir quatre noves residències públiques per a gent gran a la capital catalana

L’Ajuntament i el Departament de Drets Socials i Inclusió impulsen noves residències i centres de dia per ampliar l’oferta pública davant el repte de l’envelliment

Barcelona i la Generalitat pacten construir a la capital catalana quatre residències públiques per atendre la dependència
Jaume Collboni i Raúl Moreno durant l’anunci del nou acord // Foto: Ajuntament de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya han segellat un conveni d’atenció a la discapacitat i la dependència per tirar endavant la construcció de quatre noves residències públiques per a la gent gran. Aquest moviment reactiva la creació d’aquesta mena d’infraestructures socials a la ciutat després de diversos anys d’aturada, consolidant el suport als col·lectius que requereixen d’atenció integral per a la seva autonomia.

Els futurs complexes inclouran tant places residencials com centres de dia, dissenyats per donar un suport global tant als usuaris com a les seves famílies. Aquestes infraestructures formen part del pla per encarar un repte demogràfic evident: a la capital catalana hi resideixen 358.556 persones majors de 65 anys, el que representa més del 21% de la població, un percentatge amb tendència a l’alça que incrementa la demanda de serveis per a la dependència.

Projectes distribuïts per la ciutat

Les noves instal·lacions se situaran estratègicament a diferents punts del municipi:

  • Casernes (Sant Andreu): És la iniciativa més avançada, la qual permetrà activar pròximament la redactat del projecte de construcció i la posterior licitació.
  • Esquerra de l’Eixample: Ubicada al carrer Viladomat, on les entitats treballen per adequar la proposta a les condicions urbanístiques.
  • Marina del Prat Vermell: Es projecta entre els carrers Sovelles i Ulldecona, espai on ja s’elaboren els estudis tècnics preliminars.
  • Glòries: On la corporació municipal desplegarà la planificació d’urbanisme corresponent.

Inversions i model de gestió

L’acord implica un canvi operatiu per retallar calendaris: l’empresa municipal BIMSA s’encarregarà d’executar les obres, mentre que l’administració autonòmica assumirà la promoció, finançament i posterior gestió dels espais. El seguiment es coordinarà mitjançant una comissió mixta de seguiment derivada dels compromisos de la Comissió Bilateral mantinguda el mes de maig.

Aquest pla dona continuïtat a la xarxa que actualment disposa de 5.883 places públiques per a gent gran a Barcelona. Durant la present legislatura s’han afegit 592 noves places de serveis, dividides en 394 per a residències assistides i habitatges tutelats (364 i 30 respectivament).

A més, es troba en obres la residència i centre de dia Benavent, a les Corts, amb un pressupost de 15,5 milions d’euros (dels quals 14,1 milions provenen dels fons Next Generation EU) que aportarà 80 places residencials i 30 de centre de dia. Paral·lelament, s’han destinat 8,58 milions d’euros (amb 7,39 milions procedents dels Next Generation UE) per millorar la climatització, l’accessibilitat dels banys i el model d’atenció en vuit residències i centres de dia públics de la ciutat.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES