curs-windows-i-word-aules-formacio-mifas
Inclusió

14 alumnes inicien un curs de Windows i Word a les noves Aules de Formació de MIFAS

Des d’ahir i fins el 30 de novembre 14 alumnes sorgits de la Borsa Laboral de MIFAS realitzaran un curs de Windows i Word de 90 hores de durada a les noves Aules de Formació de MIFAS, ubicades al carrer Castell de Solterra de Girona, al barri de Montilivi. Es tracta d’una acció de reforç a la tasca d’orientació que realitza el Servei d’Integració Laboral en el marc del programa “El Portal de la Feina”. Els alumnes que hi participen formen […]

golfista-sergio-garcía
Diversitat

El golfista Sergio García dóna una classe a 15 alumnes amb discapacitat intel·lectual

Quinze adolescents i adults amb discapacitat intel·lectual van poder gaudir ahir dissabte d’una classe de golf impartida pel golfista Sergio García a la localitat de Caldes de Malavella (Girona) dins del 2on Torneig benèfic de la Fundació Sergio García & PGA Catalunya Resort que compta amb el suport de l’Obra Social “La Caixa”. Durant la sessió, que tenia l’objectiu de fomentar l’esport com instrument d’inclusió social, els alumnes van aprendre els moviments bàsics del golf adaptat a les seves capacitats […]

escola inclusiva dotació docents professionals
Discapacitat

Educació rectifica els criteris d’accés a les beques per alumnat amb necessitats especials

La denuncia que va fer divendres passat el Departament d’Ensenyament contra els nous criteris imposats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports (MECD) per accedir als ajuts per l’alumnat amb necessitats especials, ha provocat que el Ministeri hagi rectificat per tornar als criteris del curs 2015-16 on no es demanava el certificat de discapacitat com a requisit. Així doncs, el MECD ha tornat a acceptar el certificat de l’equip d’orientació educativa i psicopedagògica (EAP) com a acreditació suficient de la necessitat […]

maletes-pedagogiques-consell-bages
Cultura

El Consell del Bages crea unes maletes pedagògiques per treballar la discapacitat a les aules

El Consell Comarcal del Bages ha creat 6 maletes itinerants que totes les escoles de primària de la comarca podran demanar en préstec, i que contenen més d’una vintena de contes, àlbums il·lustrats, CD i material pedagògic (fitxes, titelles, gimcanes…) per tractar la temàtica de la discapacitat i la diferència a les aules. L’objectiu d’aquesta iniciativa és trencar els estereotips, educar en la diversitat, conèixer les emocions, promoure la inclusió, oferir maneres de resoldre conflictes a través del diàleg i […]

alumnes campus tecnologia alumnes cecs
Destacades

Uns 1.200 alumnes amb ceguesa o discapacitat visual greu tornen al ‘cole’

Uns 1.200 alumnes amb ceguesa o discapacitat visual greu de tota Catalunya afronten la tornada a l’activitat escolar i acadèmica com la resta de companys, amb el suport dels professionals dels equips de suport específic a la ceguesa i la discapacitat visual greu, formats per professionals d’ONCE i del Departament d’Ensenyament. El 99% dels estudiants ho faran escolaritzats en centres d’ensenyament ordinari, és a dir, seguint el principi de la inclusió educativa. Aquest model inclusiu ha aconseguit que, en finalitzar […]

programa escola inclusiva
Cultura

Educació convoca subvencions dirigides a alumnes amb necessitats especials

Fins el proper 30 de juny les entitats privades sense ànim de lucre, poden demanar subvencions per a la  realització d’actuacions dirigides a l’atenció per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu i a la compensació de desigualtats en educació complementàries a les realitzades en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics. Aquests ajuts corresponen a la convocatòria de subvencions que ha obert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports per afavorir actuacions educatives d’àmbit estatal o supra autonòmic: escolarització, […]

persona en cadira de rodes
Diversitat

Un curt sobre discapacitat i integració escolar rep un guardó de Nacions Unides

Cinc alumnes de l’Escola Prosperitat de Barcelona i el seu curt de vídeo “Ets Únic” han estat guardonats amb el premi Plural + Peace in the Streets de l’Aliança de les Civilitzacions de Nacions Unides i l’Organització Internacional per a les Migracions. Es diuen Abdullah Imran, Paula Franco, Agusbirys Cruz, Lluna Membrilla i Chayma Benhaddi. L’any passat, quan cursaven sisè de primària, van crear, gravar i editar un curtmetratge que recrea l’arribada a l’escola d’un nou alumne, un estudiant immigrant […]