
L’Escola Ramón y Cajal (Terrassa), l’Escola Enxaneta (Viladecans) i l’Institut Montgròs (Sant Pere de Ribes) han estat seleccionats com a guanyadors provincials de Barcelona i autonòmics de Catalunya en la 35ena edició del Concurs Escolar del Grup Social ONCE.
Enguany han participat en el concurs a Catalunya 13.301 alumnes de 193 centres educatius, sota la coordinació de 254 professionals de l’educació. L’objectiu d’aquesta edició era aportar idees per convertir el temps de l’esbarjo en una oportunitat lúdica i educativa que no provoqui l’exclusió per raons de diversitat o discapacitat.
En el 35è concurs escolar del Grup Social ONCE, han participat els escolars dels centres educatius estatals públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d’Educació Especial i Formació Professional. Els estudiants de Primària i Especial han realitzat un cartell que reflecteix les seves pautes per a fomentar i reivindicar la diversitat i inclusió al pati, que va acompanyat d’una audiodescripció. Mentrestant, els escolars de l’ESO, FP i Batxillerat han gravat un videoclip musical, d’un minut de durada, amb un petit guió.
Els treballs seleccionats pel jurat provincial de Barcelona i autonòmic de Catalunya per a cadascuna de les categories han estat:
CATEGORIA A: (3r i 4t de Primària)
Col·legi: Escola Ramón y Cajal (Terrassa)
Grup: 4º C (4º Primària)
Professor/a: Toni Arboleas
CATEGORIA B: (5è i 6è de Primària)
Col·legi: Escola Enxaneta (Viladecans)
Grup: A (6º Primària)
Professor/a: Miriam Lapuerta
CATEGORIA C: (ESO i FP Bàsica)
Col·legi: Institut Montgròs (Sant Pere de Ribes)
Grup: A (1º ESO)
Professor/a: Eva Carcelen
Aquests col·legis passaran a la següent fase, l’estatal. La resolució es coneixerà al mes de maig. Els guanyadors absoluts d’aquesta edició, gaudiran durant un cap de setmana a Madrid del Campus “Per mi i per tots els meus companys”.



La veritat m’agradaria a portar un comentari en aquest article..En el Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes no fa ni una setmana que tot i està a punt de rebre un premi per Inclusió…Em pogut veure per les xarxes socials…Com una mare d’un nen amb Autisme de 13 anys no se’l permetia anar a les colònies…Perque tenia AutismeNo pensava anar de colònies un nen de 13 anys per tenir Autisme…Doncs em pregunto com a un Institut que no fa una Inclusió real i no ficticia pot accedir a aquests tipus de premis… Perquè realment aquí a Sant Pere de Ribes hi ha un altre Institut que fa una Inclusió real no ficticia..Com és el Institut Can Puig… Però bé el pitjor de tot és que aquest cas a passat més cops en aquest Institut…Ho trobo de gran ironia que pugui rebre un premi per Inclusió quan fa això amb la il·lusió dels nens…Volem una Inclusió justa i de veritat en la mostra societat