Dijous, 6 febrer 2025
IniciDEPENDÈNCIAProva pilot d’un projecte d’acompanyament a la gent gran i persones dependents...

Prova pilot d’un projecte d’acompanyament a la gent gran i persones dependents a Sant Pere de Ribes

El projecte Never Alone de la Fundació Ave Maria permet garantir la qualitat de vida de les persones que viuen a les seves llars

sant pere de ribes projecte acompanyament gent gran depenents
El projecte busca millorar la qualitat de vida de les persones depenents // Foto: Fundació Ave Maria

Des de fa algunes setmanes, Sant Pere de Ribes acull la primera prova pilot del projecte Never Alone, un programaria de la Fundació Ave Maria que permet garantir l’acompanyament al domicili de la gent gran i les persones depenents, garantint la seva qualitat de vida. És un sistema que assegura una gestió preventiva i una intervenció proactiva, integral i integrada, amb diversitat de respostes i capaç d’atendre les persones al llarg del seu cicle vital.

El president de la Fundació Ave Maria i membre del Patronat de l’Institut de la Robòtica per a la Dependència, Antoni Reverter, ha explicat que la plataforma informàtica “coordina la persona atesa pel centre amb el seguit de persones de l’entorn que el poden ajudar. A través d’uns sensors que hi ha a la casa, reforcem el coneixement del que li passa i tot plegat forma part d’una base de dades que permet adreçar recomanacions a les persones usuàries, les seves famílies i els professionals”.

L’alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, ha assegurat que “l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes sempre ha estat compromès, de manera activa, a donar suport a les persones grans i dependents del nostre municipi. La pandèmia ha posat de manifest que cal un canvi de model en el suport a aquests col·lectius i això ens ha fet implicar-nos, amb més motivació encara, en el Projecte d’Envelliment Actiu i Saludable que, al final, té com a objectiu facilitar-los tots els serveis que necessiten al seu domicili”. 

La regidora de Gent Gran de Sant Pere de Ribes, Paqui Carrasquilla, ha indicat que, gràcies al Never Alone, “podem fer l’acompanyament i seguiment d’aquestes persones amb l’objectiu de que puguin estar el màxim de temps possible al seu domicili. La plataforma informàtica ens permet estar més connectats i oferir una millor qualitat de vida, tot plegat amb la participació de diferents entitats del municipi, compromeses en l’acompanyament de la nostra gent gran”.

La prova pilot, iniciada el febrer passat i amb 3 mesos de durada, està vinculada amb el Projecte per l’Envelliment Actiu i Saludable per millorar la qualitat de vida a la gent gran que desitgi viure a la seva llar, que es duu a terme a la comarca del Garraf i en què hi participa activament Sant Pere de Ribes.

La prova pilot ha estat orientada a testar l’acceptació de l’eina per part dels destinataris i validar-ne els avantatges. S’estendrà fins a finals d’abril, realitzant noves proves de més nivell tècnic, per verificar que els sistemes existents es comuniquen i poder oferir al municipi i usuaris i usuàries tots els avantatges del sistema, com les alertes, les revisions de suports necessaris, el seguiment de cronicitats i altres funcionalitats en desenvolupament.

La prova pilot compta amb la participació d’entre 12 i 15 persones grans usuàries que viuen soles (algunes d’elles amb diferents graus de dependència) junt amb les persones que componen la xarxa social del grup. 

Les proves també han comptat amb la instal·lació d’elements domòtics no invasius a domicili, detectors ambientals i de moviment, que permeten conèixer les pautes de comportament de la persona i generar alertes en cas de detectar un patró de risc.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES