L’Ajuntament de Barcelona va donar ahir la benvinguda a 27 persones amb discapacitat intel·lectual que s’incorporaran el proper dilluns com a ajudants de serveis auxiliars després d’aprovar la primera convocatòria d’oposicions específica per aquest col·lectiu creada pel consistori.
En aquesta convocatòria hi han pogut participar aquelles persones que tenen almenys un 33% de grau de discapacitat i un 25% de discapacitat intel·lectual. Des de Gerència de Persones i Desenvolupament Organitzatiu i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) preparen diferents convocatòries, la primera de les quals ja ha finalitzat, fins a arribar a un total de 58 llocs de treball de nova creació.
Els nous treballadors són 12 homes i 15 dones, unes incorporacions amb perspectiva de gènere tenint en compte el major nivell d’atur de les dones amb discapacitat. L’Ajuntament ha rebut prop d’un miler de sol·licituds, i amb aquesta convocatòria treballa per contribuir a tres dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), entre els quals hi ha el treball digne i la justícia social. Igualment, aquesta convocatòria permet complir amb l’Estatuto Básico del Empleado Público, que estipula un 2% dels llocs de treball per a persones amb discapacitat intel·lectual. A més, permet a l’Ajuntament continuar alineat amb l’article 27 de la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, que estipula que les persones amb discapacitat tenen dret a treballar i a escollir lliurement la seva feina.
Nova categoria laboral
Per donar cabuda a aquesta convocatòria s’ha hagut de crear una nova categoria laboral específica, la d’ajudant de serveis auxiliars, amb unes funcions adaptades als llocs de treball que desenvoluparan els nous treballadors.
Paral·lelament s’han fet entrevistes individuals per per quin lloc de treball és idònia cada persona i s’ha elaborat un pla d’acollida i d’acompanyament per garantir l’èxit de la incorporació i l’estada de cada treballador i treballadora al lloc de treball.
Així, les funcions dels nous treballadors de serveis auxiliars seran tasques de suport, com per exemple classificar i distribuir correspondència, documentació i material d’oficina; fer tasques bàsiques de manteniment de les instal·lacions; fotocopiar, escanejar i arxivar documents; atendre les persones visitants i usuàries, i col·laborar en la gestió de residus i el reciclatge de paper, envasos i vidre.