Un total de 42.822 alumnes amb discapacitat estudien en centres d’educació especial a Espanya, fet que suposa un 4,2% més que el curs anterior amb 1.716 estudiants afegits.
Així ho recull la previsió per al curs que acaba d’arrencar recollida a l’informe Dades i xifres del curs escolar 2023-2024, publicat recentment pel Ministeri d’Educació i Formació Professional. L’escolarització d’aquesta població en aquest règim educatiu augmenta, ja que fa dos cursos, el 2021-2022, hi va haver 39.885 alumnes, gairebé 3.000 menys.
Aquest increment és proporcionalment superior al de la població en general, ja que han arrencat el curs 8.328.019 alumnes, un 0,2% més que un curs enrere i 18.539 estudiants més.
Segons les darreres dades de l’informe recollit per Servimedia, corresponent al curs 2022-2023 en aquest punt, s’adverteix una bretxa de gènere a l’escolarització de les persones amb discapacitat, ja que el 66,2% dels nens d’Educació Especial són homes i el 33,8% de dones.
Per tipus de centre, el 62,9% van estudiar a centres públics i el 36,9% a centres concertats. Tot just el 0,2% va fer el curs en centres privats. Això reflecteix també una tendència més gran de les famílies a escolaritzar els seus fills amb discapacitat en centres concertats que la mitjana de la població general.
Així, del total de més de vuit milions d’alumnes dels ensenyaments generals no universitaris, el 67% es va matricular a centres públics, el 24,8% a concertats i el 8,2% a privats.