18.4 C
Barcelona
Dijous, 1 octubre, 2020

Últimes notícies

El CERMI reconeix el diagnòstic del Pla d’Accessibilitat Universal de Barcelona com a millor acció local

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) ha reconegut el diagnòstic del Pla d’Accessibilitat...

L’assemblea de la Federació SMC nomena Enriqueta Vidal com a nova presidenta pels propers 4 anys

L’assemblea de la Federació Salut Mental Catalunya (SMC) va escollir ahir a Enriqueta Vidal Domènech com a...

Experts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en els centres ordinaris

Experts en educació inclusiva han reclamat la necessitat de dotar els centres ordinaris de recursos suficients i...

FVO entra al Patronat de la Fundació Tutelar l’Esguard, referent als territoris del Vallès Oriental i Osona

La Fundació Privada Vallès Oriental (FVO) ha entrat a formar part de la Fundació Tutelar l’Esguard. El...

Un informe promogut per la Fundació Pere Tarrés reclama una escola bressol més inclusiva

escola bressol inclusiva
L’infome reclama una escola bressol més inclusiva // Foto: Down Catalunya

Segons un informe promogut per la Fundació Pere Tarrés, els infants amb necessitats educatives especials, tot i comptar amb places específiques en les escoles bressols de titularitat pública, es fa palesa una dificultat real per atendre casos de pluridiscapacitat o de determinades malalties cròniques.

Per donar resposta a aquesta realitat els experts de l’Hospital Sant Joan de Déu, de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i Esport Blanquerna-URL i la Fundació Pere Tarrés, a través de l’expertesa en intervenció del Departament de Petita Infància i el coneixement acadèmic de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL, han establert nou model d’escola bressol capaç de garantir l’educació i la convivència de tots/es els infants i famílies atenent a les seves diversitats i necessitats específiques.

El model d’escola bressol que plantegen els experts és el d’un centre educatiu centrat en l’infant, que garanteixi el desenvolupament saludable de tots els infants a través d’un abordatge interdisciplinari, co-responsable i holístic que s’adapta i aprèn de l’entorn. La proposta integra, doncs, tres perspectives: la sanitària de promoció de la salut, l’educativa i psicològica de desenvolupament de l’infant i la de l’educació social, d’integració de l’entorn social.

La definició d’un model d’escola bressol inclusiva ha propiciat l’aparició d’alguns reptes que caldrà anar treballant de manera singular a cada centre i territori. A mode de conclusió, l’estudi llista alguns dels reptes que caldrà abordar des del compromís i cooperació entre administracions, serveix, recursos i professionals, entre d’altres:

– L’educació 0-3 ha de garantir el dret de tots/es els infants a l’escolarització.

– L’educació 0-3 ha de contribuir a la promoció d’igualtat d’oportunitats educatives i per tant l’equitat.

– El desenvolupament d’un model d’organització cooperativa i l’exercici d’una professionalitat reflexiva suposa disposar de temps per l’observació.

– El treball cooperatiu requerirà d’un lideratge clar com el de la figura d’un referent únic per la família.

– La implementació del model d’escola bressol proposat requereix disposar de professionals qualificats.

– La incorporació de la salut com a eix transversal s’ha de fer en benefici de tots/es els infants i famílies.

– Serà bo integrar en l’escola bressol els recursos i professionals de la salut comunitària.

– Caldrà treballar en la continuïtat del model proposat en la segona etapa de l’escolarització infantil.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

El CERMI reconeix el diagnòstic del Pla d’Accessibilitat Universal de Barcelona com a millor acció local

El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) ha reconegut el diagnòstic del Pla d’Accessibilitat...

L’assemblea de la Federació SMC nomena Enriqueta Vidal com a nova presidenta pels propers 4 anys

L’assemblea de la Federació Salut Mental Catalunya (SMC) va escollir ahir a Enriqueta Vidal Domènech com a...

Experts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en els centres ordinaris

Experts en educació inclusiva han reclamat la necessitat de dotar els centres ordinaris de recursos suficients i...

FVO entra al Patronat de la Fundació Tutelar l’Esguard, referent als territoris del Vallès Oriental i Osona

La Fundació Privada Vallès Oriental (FVO) ha entrat a formar part de la Fundació Tutelar l’Esguard. El...

NO ET PERDIS...

Campanya de DINCAT per reivindicar la igualtat de drets entre homes i dones i acabar amb la discriminació de gènere

En motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona, DINCAT ha impulsat la campanya #8mTOTESlesdones...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...