
La Fundació Setba ha obert la convocatòria de la tretzena edició del seu projecte Natura és Cultura, dedicat a entitats de salut mental de Catalunya i encapçalat per l’artista Quim Moya, amb la participació de l’enginyer forestal Ignasi Vilarasau i la psicòloga i ballarina Maria Ribera.
Durant una setmana, el projecte ofereix tallers artístics de land art, dansa i activitats de consciència mediambiental al Bages, destinats a persones amb trastorns mentals. L’objectiu és promoure la seva integració social, potenciar les seves habilitats artístiques i facilitar el contacte amb la natura, així com oferir un respir a les famílies i als participants.
La convocatòria està oberta a totes les entitats catalanes que treballin amb aquest col·lectiu. En aquesta edició, les entitats que ja van participar l’any anterior també poden presentar-s’hi. Mitjançant un sorteig, es seleccionaran dues entitats beneficiàries.
El projecte es desenvoluparà a la residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó durant les dues últimes setmanes d’abril de 2024 i les entitats participants també formaran part del Festival Art & Gavarres al setembre.
Les inscripcions estaran obertes fins al 15 de març de 2024. Per a més informació i per consultar les bases, visiteu aquest enllaç. Aquesta iniciativa és organitzada per la Fundació Setba amb el suport de Bizcabar i Capital Care, i amb la col·laboració de Cal Gras, Pinturas Lepanto i Xocolates Torras.