L’oferta de vehicles elèctrics per a les persones amb mobilitat reduïda ja ha arribat a Barcelona. Diverses empreses com Looper o Reby estan donant des de fa alguns mesos un servei d’ús compartit (sharing) de vehicles especialment enfocats a la gent gran que té problemes de mobilitat.
Es tracta d’un escúter especialment adaptat que ha de circular per les voreres ja que arriben a una velocitat màxima de 6 quilòmetres per hora. De moment estan funcionant com a prova pilot, però l’Ajuntament de Barcelona ja ha anunciat que denunciarà a les companyies per no tenir l’autorització per operar.
De fet, el consistori va aprovar al juliol la normativa que regula el sector de les biciletes, ciclomotors i motocicletes elèctriques d’ús compartit, però la ciutat continua sense tenir una norma que ordeni les llicències de patinets i plataformes elèctriques de lloguer, els anomenats vehicles de mobilitat personal.
El sector dels vehicles elèctrics d’ús compartit ha cescut molt en els darrers temps. El ple de l’Ajuntament va aprovar al juliol augmentar en 2.650 el nombre de llicències de bicicletes d’ús compartit –actualment n’hi ha 1.500–, a més de concedir 4.639 noves llicències per a motos elèctriques de sharing, respecte a les 2.325 actuals. Cada llicència requereix el pagament d’un impost municipal anual de 71,51 euros.