L’escola d’educació especial d’AMPANS arrenca el nou curs escolar amb 20 alumnes més que l’any passat

escola-jeroni-moragas-curs-escolar-alumnes_
L’escola d’AMPANS seguirà atenent les demandes de suport a alumnes amb necessitats educatives especials // Foto: AMPANS

L’escola Jeroni de Moragas, que va iniciar les classes dijous passat, ha començat el nou curs escolar amb 263 alumnes, 20 més que el curs passat. El claustre té una plantilla de 63 professionals entre mestres, educadors, logopedes, fisioterapeutes i psicopedagogs, que formen part de la plantilla, i 20 professionals més de suport, entre  monitors i treballadors socials. Del total d’alumnes matriculats al centre, una vintena fan escolarització compartida amb l’escola ordinària.

L’escola d’AMPANS atén alumnes de 3 a 21 anys des dels cicles infantils, primària, secundària i itineraris formatius i de professionalització. Entre aquests últims comença el tercer curs dels quatre que té el programa IFE, Itinerari Formatiu Específic, que va començar el curs 2017 com a prova pilot i que és una formació professional adaptada per a joves amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada, que va posar en marxa el Departament d’Ensenyament a diverses escoles com la Jeroni de Moragas. El que s’imparteix a AMPANS és d’Auxiliar de vendes i atenció al públic, i els alumnes que ara faran tercer podran fer pràctiques laborals en empreses. L’escola Jeroni de Moragas és un dels 8 centres d’educació especial de Catalunya que l’imparteix.

En aquest nou curs, l’escola d’AMPANS seguirà atenent les demandes de suport a alumnes amb necessitats educatives especials escolaritzats a les aules de centres ordinaris per tal de facilitar la seva inclusió i participació, actuant com a Centre d’Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos (CEEPSIR) de Catalunya i en col·laboració amb els Serveis Territorials d’Ensenyament a la Catalunya central. A dia d’avui dóna cobertura a 14 municipis de les comarques del Bages i el Solsonès, i acompanya 28 alumnes escolaritzats a l’escola ordinària.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES