El Geogràfic Nacional millora el seu visor web amb 143 Vies Verdes adaptades a la discapacitat

L'actualització de la cartografia digital facilita el turisme actiu i la mobilitat reduïda a través de més de 3.500 quilòmetres d'itineraris accessibles

El Geogràfic Nacional millora el seu visor web amb 143 Vies Verdes adaptades a la discapacitat
Un cicloturista amb discapacitat recorre una via verda // Foto: FFE

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) i el Centre Nacional d’Informació Geogràfica (CNIG) han renovat la plataforma digital Naturadesa, Cultura i Oci per optimitzar la navegació per la xarxa de Vies Verdes. Aquesta millora cartogràfica inclou el nou traçat de la Via Verda del Litoral i revalida el compromís amb l’accessibilitat universal, ja que un gran nombre d’aquests itineraris estan dissenyats sense trànsit motoritzat i adaptats específicament per a l’ús de persones amb discapacitat o mobilitat reduïda.

Un recurs clau per a la mobilitat adaptada i el turisme accessible

Les Vies Verdes, gestionades en col·laboració amb la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols (FFE), aprofiten antics trajectes de tren desús per oferir rutes segures i planes a senderistes i cicloturistes. Les fitxes d’informació de la xarxa permeten verificar el nivell d’accessibilitat de cada tram, recolzant-se en la Guia tècnica i de disseny sobre accessibilitat en vies verdes, un document elaborat per la Plataforma Representativa Estatal de Persones amb Discapacitat Física (Predif) i la FFE per garantir que les infraestructures siguin d’ús universal.

- PUBLICITAT -

Innovació tecnològica i dinamització de l’entorn rural

A més d’incorporar recursos audiovisuals com potcasts i vídeos adaptats a diferents necessitats d’accés, la rehabilitació d’aquestes vies ha permès recuperar més de 140 antics edificis ferroviaris com a museus, restaurants o allotjaments adaptats. Tota la informació geogràfica es pot descarregar en diferents formats des del portal del CNIG i és accessible mitjançant diverses eines i aplicacions per a dispositius mòbils desenvolupades per l’Estat.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES