
La Federació de la Paràlisi Cerebral i la Pluridiscapacitat de Catalunya (FEPCCAT) ha obert les inscripcions -estaran obertes fins el 4 d’octubre- de la 11a Cursa En Marxa per la Paràlisi Cerebral que se celebrarà el diumenge 8 d’octubre en el marc de la Festa Major de Les Corts. L’activitat compta amb el suport del Districte de Les Corts de Barcelona com a co-organitzador.
Aquesta particular Cursa es ve celebrant des del 2011 i busca com a principal objectiu visibilitzar les capacitats de les persones que conviuen amb la paràlisi cerebral i la pluridiscapacitat a través d’una activitat esportiva molt arrelada al barri a on hi participen persones de totes les edats, amb i sense discapacitat. A Catalunya, segons dades del Departament de Salut, hi ha 15.000 persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat.
Un any més, la Cursa compta amb la figura d’Àlex Roca com a ambaixador. Roca ha estat la primera persona amb paràlisi cerebral en completar la Titan Desert i també és ambaixador de la Fundació Barça. També com a protagonistes del cartell figuren als germans Otero Arús, en Pol i la Carla, que fa 10 anys que hi participen.
Roca assegura estar molt “orgullós” de ser ambaixador de la que és la seva cursa preferida que defineix com “una experiència única” i es proposa que aquesta cursa sigui “coneguda a tot el món”. Des de la Fepccat, la seva presidenta, Mercè Batlle, explica que ”en aquesta onzena edició volem seguir reconeixent el compromís de totes les persones implicades, institucions entitats i empreses que han permès a aquesta cursa arribar fins aquí”.
La Cursa tindrà dos recorreguts perquè cada participant pugui escollir quina distància prefereix, un de 5 quilòmetres i un altre d’1 quilòmetre. Les inscripcions estaran obertes fins el 5 d’octubre o fins que es completi la participació màxima prevista.
Les inscripcions ja estan obertes i es poden fer a través d’aquest enllaç o en una de les 14 entitats de la FEPCCAT.