La Fageda entra amb pas ferm en el mercat de l’alimentació ecològica amb el llançament del que serà el seu primer iogurt ecològic. Amb aquest llançament, la marca compleix el doble objectiu de donar resposta a una tendència de consum en auge i de fer-ho, a més, en coherència amb els valors de sostenibilitat que sustenten l’origen del seu projecte social.
Per primera vegada en els seus més de 30 anys elaborant iogurts i postres làctics, La Fageda comercialitzarà tres referències de iogurts ecològics, i ho farà a través d’una col·laboració amb la marca d’alimentació ecològica NATURSOY, que aportarà l’experiència de 35 anys de lideratge en un segment d’un mercat amb un alt potencial de creixement.
El llançament de les noves varietats ecològiques (natural, llimona i bífidus) ha tingut lloc en el context de la Fira Biocultura, que se celebra fins aquest diumenge a Barcelona. Es tracta del certamen de referència del sector, durant el qual es presenten les últimes novetats i tendències del sector.
La nova gamma de iogurts ecològics de La Fageda es comercialitzarà a nivell estatal, a través de la xarxa de distribució de NATURSOY, en unes 3.000 botigues especialitzades en el sector de nutrició, dietètica i productes ecològics. Amb motiu del nou àmbit de geogràfic de distribució de la nova gamma, el packaging és bilingüe.
La llet ecològica amb la qual es produiran les noves varietats de La Fageda és d’origen comarcal i prové íntegrament de la Cooperativa de la Vall d’en Bas, un espai natural idíl·lic situat a pocs quilòmetres de les instal·lacions de La Fageda. D’igual manera, la resta dels ingredients són de proximitat i d’origen 100% natural.
Precisament, la proximitat com a element essencial per a garantir la sostenibilitat del projecte és un dels aspectes que La Fageda ha tingut en compte en el desenvolupament d’aquesta innovació, que busca consolidar un perfil de consumidor cada vegada més conscient de la necessitat d’impulsar un canvi social profund.
Per a Oriol Gol, director de Qualitat i Innovació de La Fageda “l’entrada en el sector de producció ecològica dona resposta a la consolidació d’un perfil de consumidor compromès i molt sensible a uns valors que busquen productes directament relacionats amb la sostenibilitat i amb uns paràmetres molt clars d’alimentació saludable”. Per a la marca és, a més, “un pas lògic en el creixement del projecte social amb la sostenibilitat com una de les seves principals raons de ser”, afegeix.
L’aliança amb NATURSOY és per a La Fageda un pas més en la seva aposta per un creixement sostenible de la seva activitat empresarial amb la finalitat de consolidar un projecte social que treballa en pro de la inclusió de persones en situació de vulnerabilitat a la Garrotxa, a Girona, des de fa quatre dècades.
Per a NATURSOY, que aporta la seva experiència en el canal de distribució de productes ecològics lactis, “aquesta aliança amb La Fageda ens permet complir un doble objectiu: d’una banda, oferir els millors productes ecològics als nostres clients del canal especialitzat i, per l’altre, cobrir la gamma de lactis refrigerats en les neveres del nostre canal”. Per a la responsable de Vendes de la marca, Ana Flo, “la unió amb La Fageda ens permet mantenir una coherència amb la nostra trajectòria, marcada per una ferma aposta per la qualitat i la innovació en el sector de l’alimentació ecològica”.
Aquest llançament forma part de l’estratègia de sostenibilitat que tenen integrades totes dues companyies en la seva filosofia: “estem molt contents de poder desenvolupar aquest projecte al costat de La Fageda perquè els seus valors en termes d’innovació i de qualitat estan molt alineats amb els nostres”, conclou Ana Flo.