Dissabte, 24 maig 2025
IniciDRETS i JUSTÍCIAFundació Ileris reivindica la lluita pels drets de les dones amb dues...

Fundació Ileris reivindica la lluita pels drets de les dones amb dues representacions del seu grup de teatre

ilersis lluita drets dones obra teatre col·legi lestonnac
Alumnes del col·legi Lestonnac que van assistir a la representació // Foto: Fundació Ilersis

La Fundació Privada Ilersis ha volgut fer un pas més enllà en l’educació i en la lluita pels drets de les dones, fent arribar el missatge a escolars i professors. Ho ha fet mitjançant el seu grup de teatre, Els Màxims’, que ha ofert dos representacions de l’obra ‘La rateta que escombrava l’escaleta’, però canviant el final.

De fet, la representació comença amb la versió de Perrault, en què la Rateta s’acaba casant amb el gat, una història que parla de les males eleccions de parella i dels maltractaments en l’àmbit domèstic. Però ‘Els Màxims’ acaba canviant el text per buscar un final feliç, fent una lectura actualitzada del conte per introduir la versió de Fernán Caballero, amb la intenció de posar en valor l’amor real, al marge d’idees preestablertes per la societat.

Aquestes dues representacions s’han dut a terme aquesta setmana al Teatre de l’Escorxador davant els nens i nenes dels col·legis Lestonnac i Frederic Godàs, tot plegat emmarcat en el projecte educatiu ‘Educació a l’abast’, impulsat per l’Ajuntament de Lleida.

- PUBLICITAT -

Cal recordar que la companyia Els Màxims va ser creada el 2014 per membres del Centre Ocupacional de la Fundació Privada Ilersis que dona oportunitats d’autorealització i creixement personal a través de la creativitat teatral i la inclusió en les activitats de la comunitat.

Dia Internacional de la Dona

El proper diumenge 8 de març se celebra el Dia internacional de la Dona. ‘Sóc de la Generació Igualtat: pels drets de les dones’ és el lema d’aquesta diada, un lema que ha estat extret de la nova campanya multi generacional d’ONU Dones, que du per nom Generació Igualtat, i que s’ha posat en marxa coincidint amb el 25è aniversari de la Declaració i Plataforma d’Acció de Beijing, reconeguda com el full de ruta més progressista per a l’empoderament de les dones i les nenes de tot el món.

Des de la Fundació Ilersis, se subscriu plenament aquest ideari i les reivindicacions que conté, tot i que s’ha de reconèixer que encara hi han moltes barreres socials i culturals que dificulten el seu ple assoliment. Malgrat tot l’any 2020 representa una oportunitat excepcional per seguir amb la lluita i mobilitzar l’acció mundial per tal d’aconseguir la igualtat de gènere i la realització dels drets humans de totes les dones i nenes.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.