Dijous, 6 febrer 2025
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAEls alumnes amb necessitats educatives especials iniciaran el nou curs amb el...

Els alumnes amb necessitats educatives especials iniciaran el nou curs amb el decret d’educació inclusiva a mig desplegar

Dincat lamenta que la seva aplicació s'arrossegui des de fa 4 anys però confia en el compromís adquirit pel Govern

alumnes centres educació especial
Un alumne del Centre d’Educació Especial Esclat // Foto: Dincat

Dincat ha lamentat que el pròxim dilluns més de 7.800 alumnes amb necessitats educatives especials a Catalunya -aproximadament un 7% més que l’any passat- iniciaran el nou curs en Centres d’Educació Especial (CEE) sense haver culminat el desplegament del decret 150 d’educació inclusiva que s’arrossega des de fa 4 anys.

El sector assegura que, fins ara, el decret s’ha desplegat sense comptar amb els centres d’educació especial, que esperen des de fa anys un pla eficient que els transformi en centres de recursos i suport per a la inclusió (CEEPSIR). En aquest sentit, Dincat confia que el Govern creï una Taula de treball que culmini aquest procés amb la complicitat dels CEE i els seus professionals, tal com es va comprometre el Conseller d’Educació, Josep González Cambray, en una reunió amb l’organització el passat juliol.

“Fa anys que reclamem la creació d’una Taula de treball que defineixi un pla específic i realista. Esperem que amb l’arribada del nou Govern se’ns escolti i se’ns faci partícips d’aquest desplegament d’escola inclusiva sobre el qual, sens dubte, els CEE hem de tenir un protagonisme important”, explica Mariona Torredemer, representant de les Escoles d’Educació Especial a Dincat, que engloba un total de 60 centres a Catalunya. “L’increment del nombre de matriculats avala la bona tasca que fan els CEE i la confiança que hi depositen les famílies, fet que demostra que som essencials i cal que se’ns inclogui en tot procés de transformació de l’educació inclusiva”, afegeix.

En la mateixa línia, els CEE reclamen des de fa anys al Departament d’Educació que s’incrementi l’actual finançament dels concerts, per a poder garantir el bon funcionament i la viabilitat dels centres. A més d’una major dotació econòmica -necessària després dels increments de la despesa derivats de la Covid-19- també demanen poder comptar amb un professional d’infermeria en tots aquells centres que ho requereixin.

D’altra banda, el col·lectiu demana que se l’inclogui en el projecte entorn la transformació i connectivitat digital, del qual va ser exclòs, a pesar que la bretxa digital és present també entre l’alumnat amb necessitats educatives especials. “És realment preocupant. Aquesta decisió té conseqüències molt greus pel que fa a la inclusió social de les persones amb discapacitat intel·lectual a la societat. No fa més que deixar-les enrere”, diu Torredemer.

Així mateix, entre les principals demandes del sector, destaca també la necessitat de revisar les ràtios d’alumnat i professorat als centres, per tal que s’adeqüin a la realitat actual; i la importància de posar fi a l’endarreriment de la resolució de la subvenció de monitors de menjadors, que suposa un greuge econòmic molt important per als centres.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES