Dimarts, 22 abril 2025
IniciDESTACADESEl sector d’atenció a la gent gran veu insuficient l'increment de 90M€...

El sector d’atenció a la gent gran veu insuficient l’increment de 90M€ anunciat pel Govern en el nou pressupost

sector atencio gent gran pressupost
Això suposa una inversió de menys d’1 euro al dia per persona en residència assistida // Foto: ACRA

Els agents socials i econòmics del sector d’atenció a la gent gran han expressat la seva total disconformitat a la proposta de finançament presentada pel Govern i en Comú Podem i destinada al sector d’atenció a la dependència i discapacitat, valorada en 90 milions d’euros d’increment pels propers quatre anys. 

Segons les darreres informacions vinculades als pressupostos de la Generalitat de Catalunya per aquest any 2020, es preveuen increments significatius en altres àrees estratègiques vinculades a polítiques socials. Els pressupostos contemplen un increment de 3.000 milions respecte els darrers comptes aprovats, dels quals un màxim de 15 milions es podrien destinar a l’atenció a la gent gran, el que significa dedicar menys d’1 euro al dia per persona en residència assistida, el recurs majoritari entre les persones grans en situació de dependència.

Cal recordar que des del 2017, les organitzacions del sector venen manifestant l’infrafinançament i l’oblit de les administracions envers un sector imprescindible en la nostra societat, i més en una perspectiva de sobre envelliment acusat.

Des de llavors segueix sense garantir-se la qualitat i l’equitat en l’atenció a la gent gran, ni tampoc la sostenibilitat del sector. A més, no s’han millorat  les condicions laborals dels professionals.

A tot això se li suma la sensible rebaixa de la quantitat destinada en el pressupost a l’ajuda a la dependència, que ha passat d’una proposta inicial de 300 milions en el full de ruta dels agents socials i econòmics a una proposta de pressupost del Govern d’un màxim de 90 milions pels propers quatre anys.

Cal recordar, a més, que en els darrers dotze anys el sector ha patit una situació d’infrafinançament que ha obligat a mantenir uns salaris molt ajustats que fan que el sector no sigui atractiu per a la gran majoria de professionals.

Per tot plegat, els agents socials i econòmics del sector demanen al Govern i a en Comú Podem que rectifiquin la proposta presentada i que reprenguin la proposta de full de ruta valorada en 300 milions., que permetrà ajustar-se a les necessitats de la societat i del sector.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.