Dimecres, 12 febrer 2025
IniciDESTACADESEl Parlament aprova el Pressupost recuperant la despesa social d’abans les retallades

El Parlament aprova el Pressupost recuperant la despesa social d’abans les retallades

parlament pressupost despesa social
El vicepresident Pere Aragonès durant una intervenció al Parlament // Foto: gencat

El Parlament de Catalunya va aprovar ahir el pressupost de l’any 2020 en un clima dominat per la crisi sanitària del Covid-19, que comportarà necessàriament més recursos pels ajuntaments, les residències, els aturats i les persones en risc d’exclusió en un context de reducció dràstica d’ingressos.

El nou pressupost aprovat, després de tres pròrrogues, tindrà una afectació especial respecte al de 2017 en quatre partides directament relacionades amb la Covid-19. Salut, amb un increment del pressupost fins el 9.739 milions d’euros (+10,1%); Organització Territorial ; que arribarà fins els 5.514 milions d’euros (+15,6%); Protecció Social, que incrementa el seu pressupost fins els 2.291 milions d’euros (+16,9%); i el Foment de l’ocupació i l’activitat econòmica, on s’invertiran 1.272 milions d’euros (+24,5%).

Sobre el paper, la despesa social recupera els nivells del 2010, quan van començar les retallades, amb 3.000 milions d’euros més respecte el 2017. En termes absoluts són, de fet, els més elevats de la història, malgrat que precisament en Salut, l’àrea que més directament està patint els efectes del coronavirus, la despesa per persona continua estant per sota. De cara al 2020 s’havien previst 9.739 milions d’euros o, el que és el mateix, 1.279 euros per persona, pels 1.332 d’ara fa deu anys. L’increment de la despesa hauria de servir per contractar 1.400 professionals nous, tot i que el Govern no ha aclarit quants són interins que han sigut contractats els últims anys i ja treballen a la sanitat pública.

En el ple d’ahir també es va aprovar la llei d’acompanyament dels pressupostos, que inclou la reforma fiscal pactada entre el Govern i els comuns.

El ple d’aquest divendres, el primer des de la declaració de l’estat d’alarma a l’Estat, ha sigut atípic especialment pel vot telemàtic que 25 diputats –bàsicament de JxCat– han decidit exercir. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES