31.4 C
Barcelona
Dilluns, 10 agost, 2020

Els estudiants sords reclamen classes online en bones condicions

Destacades

El Govern invertirà 50M€ per protegir l’àmbit residencial de possibles rebrots de Covid-19

El Govern de la Generalitat de Catalunya continua centrat en la lluita...

El sector de la discapacitat urgeix a la creació d’un comitè d’emergència per la Covid-19

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), ha demanat...

El Govern suspèn les sortides dels residents a l’exterior per protegir-los de la Covid-19

Els Departaments de Salut i de Treball, Afers Socials i Famílies han...
Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya
implants coclears alumnes sords

La Federación de Asociaciones de Implantados Cocleares de España (Federación AICE) ha denunciat la manca d’accessibilitat a la comunicació que estan patint els alumnes sords a causa de la situació de confinament per la crisi sanitària del Covid-19. 

Segons l’entitat els estudiants estan rebent classes online en condicions lamentables ja que depenen de micròfons, càmeres i la connexió dels professors. En moltes ocasions, denuncien, el so de les classes és pràcticament inintel·ligible, als professors no se’ls poden llegir els llavis per contrallums o perquè simplement no apareixen quan presenten un PowerPoint. Els vídeos usats en exercicis de classe no solen estar subtitulats. 

L’ensenyament no proporciona els drets dels estudiants sords, ni facilita l’accessibilitat de cap tipus. Les oficines de Discapacitat de la Universitat no funciona amb normalitat, ni es manté en la majoria dels casos, el servei del prenedor d’apunts. 

Les plataformes de videotrucades que s’estan fent servir tenen principalment la possibilitat de la subtitulació automàtica o per designar a algú per a la llegenda de la classe, però perquè són serveis a la part que ha de ser proporcionada per la Universitat o l’escola. 

Els exàmens sembla ser que seran realitzats de manera telemàtica, amb el consegüent perjudici pels joves implantats coclear, ja que no tindran el temps addicional estipulat que tenen dret, no podran  repassar les preguntes perquè no es pot tornar en el procés, i en altres casos hi haurà exigències de contestar preguntes via micròfon i webcam exàmens orals. 

La AICE alerta que el no saber el model d’avaluació, sumat a la ineficàcia del sistema d’educació dels alumnes amb implant coclear, està provocant un esgotament mental en molts estudiants, perquè no s’estan respectant els drets fonamental de les persones sordes. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius del diari de la DisCapacitat

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

La Fundació “La Caixa” fa 780 insercions laborals de persones amb risc d’exclusió a Catalunya

La Fundació “La Caixa” ha facilitat 4.529 contractacions laborals per a persones...

Barcelona crea un telèfon 24h per prevenir el suïcidi i obre un nou punt d’atenció presencial

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa dues mesures dins el pla de xoc en salut mental...

Althaia i Control Live proven un ‘llit-cadira de rodes intel·ligent’ en pacients amb alta dependència

Pacients de la Fundació Althaia provaran l’efectivitat del V-Chair, un llit - cadira de rodes intel·ligent dissenyat...

Efectes de la infecció i el confinament sobre el Parkinson durant la pandèmia de la COVID-19

La pandèmia COVID-19 ha afectat les persones amb malaltia de Parkinson tant per la pròpia infecció com...

Només un 1% de les persones escolliria viure a una residència en cas de necessitar suport

A principis de juliol el moviment Volem Llars per Viure va llençar una enquesta a totes les...

també pot interessar-te

- Advertisement -