
Durant la Conferència de CERMI Territoris, celebrada ahir de forma virtual, i en la que van participar els 19 CERMIS Autonòmics, es va coincidir en que el servei de taxi accessible, creats per afavorir la llibertat de circulació de les persones amb mobilitat reduïda, “és un sector molt desorganitzat” i hi han molts prestadors de serveis “que no compleixen amb la normativa correctament”.
Després d’una anàlisi breu de la normativa vigent de l’eurotaxi, es van exposar diferents dades d’estudis com, per exemple, l’Informe de l’estat del taxi adaptat a Madrid 2021 de la Fundació ONCE, que assenyala que “hi ha un buit legal quant a la instal·lació i inspecció de les adaptacions i equipaments específics”.
Tot seguit, es van presentar propostes i accions de millora d’aquest servei de mobilitat accessible. Entre les formulades destaquen incloure adaptacions per a persones amb discapacitat sensorial o intel·lectual a tots els taxis i millorar la gestió municipal tant de les adaptacions com del servei prestat i revisió d’ordenances.
També, durant la reunió es va posar de manifest la necessitat d’oferir un servei centralitzat que faciliti localitzar un vehicle accessible (emissora estatal o per comunitats autònomes) i es va fer èmfasi en la necessitat de formació dels conductors per a la correcta instal·lació i col·locació dels sistemes de seguretat quan atenen persones amb discapacitat.
Així mateix, es va proposar modificar la normativa perquè les adaptacions siguin més clares i útils per a un major rang d’usuaris (reposacaps, respatller, etc.) i evitar la desaparició de llicències de taxi adaptat en canviar de vehicle amb incentius per a la reforma.