
El moviment associatiu de Salut Mental Espanya ha triat per votació popular el lema “La salut mental, un dret necessari. Demà pots ser tu” per commemorar el Dia Mundial de la Salut Mental 2021, alineant-se d’aquesta manera amb la temàtica escollida per la Federació Mundial para la Salut Mental que a nivell mundial defensarà la salut mental en un món desigual.
L’objectiu d’aquest lema és denunciar les desigualtats que existeixen al voltant de la salut mental i que poden ocórrer per diversos motius (econòmics, per edat, per gènere, per educació o per lloc geogràfic), així com reivindicar la importància de que l’atenció a la salut mental sigui igual per a tothom. A més, el lema pretén conscienciar sobre el fet que la salut mental afecta tot el món i que, per això, tots i totes hem de cuidar-la.
El lema va acompanyat d’una imatge elaborada pel dissenyador Antonio Lorente, que està dividida en dues parts. A la superior, es reflecteix la diversitat de la societat, a través de diferents personatges que encarnen diferents edats, posicions socials, professions, etc. A la part inferior, a través d’un calendari, s’escenifica la possibilitat que qualsevol persona pot tenir un problema de salut mental.

