Dimarts, 22 abril 2025
IniciDRETS i JUSTÍCIAEl Congrés aprova per àmplia majoria la reforma de la legislació civil...

El Congrés aprova per àmplia majoria la reforma de la legislació civil i procesal sobre discapacitat

El projecte de llei passarà ara al Senat per seguir amb el tràmit parlamentari

congrés diputats debat dret autonomia personal
La reforma del projecte de Llei va donar un pas més al Congrés // Foto: Wikimèdia

El Congrés dels Diputats va aprovar ahir, amb el suport de tots els grups parlamentaris excepte Vox, el projecte de Llei pel que es reforma la Legislació Civil i Procesal de suport a les persones amb discapacitat en el seu exercici de capacitat jurídica. L’aprovació per la cambra baixa suposa que pasa de forma immediata al Senat, on continuarà el seu tràmit parlamentari.

La reforma aprovada, impulsada pel Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI), acaba amb la distinció entre capacitat d’obrar i capacitat jurídica, i estableix la impossibilitat d’anul·lar aquesta última. D’aquesta manera, suprimeix les figures de la tutela i la pàtria potestat prorrogada, i en el seu lloc, introdueix l’obligatorietat per part dels poder públics de prestar suports individualitzats perquè cada persona pugui prendre les seves decisions de forma lliure, autònoma i informada.

L’objectiu d’aquesta reforma, que afecta set lleis de dret privat, és adaptar l’ordenament jurídic espanyol a l’esperit de la Convenció de Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, que en el seu article 12 reconeix la mateixa capacitat jurídica d’aquest col·lectiu i prohibeix la seva discriminació.

Afecta el Codi Civil, la Llei del Notariat, la Llei d’Enjudiciament Civil, la Llei Hipotecària, la de Successions, la de Registre Civil i la Llei de Patrimoni i, entre altres aspectes, permetrà que les persones que abans estaven incapacitades per raó de discapacitat puguin casar-se, adquirir un habitatge, vendre un bé privat o fer testament.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.