Dimecres, 19 febrer 2025
IniciINCLUSIÓ SOCIALDincat destaca els beneficis de la vida independent i en comunitat per...

Dincat destaca els beneficis de la vida independent i en comunitat per a les persones amb discapacitat intel·lectual      

El màxim representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, ha reunit avui a més de 300 persones del col·lectiu, famílies, professionals i representants de l’administració pública al Cosmocaixa, amb l’objectiu de presentar els bons resultats del projecte “Mi Casa: una vida en comunidad”

Dincat destaca els beneficis de la vida comunitària per a persones amb discapacitat intel·lectual·
El congrés autonòmic del projecte “Mi Casa: una vida en comunidad” // Foto: Dincat

Dincat, com a referent del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, ha organitzat avui el Congrés autonòmic del projecte “Mi Casa: una vida en comunidad” per mostrar els èxits assolits i defensar la possibilitat i necessitat que les persones amb discapacitat visquin en comunitat i de manera independent, amb els suports necessaris. L’acte, celebrat a Cosmocaixa, ha aplegat més de 300 participants, entre persones amb discapacitat, professionals, familiars i representants institucionals.

El projecte “Mi Casa: una vida en comunidad” té com a objectiu impulsar polítiques públiques per prevenir i revertir la institucionalització de persones amb discapacitat, promovent un model de cura de llarga durada basat en habitatges comunitaris i suports personalitzats. Aquest projecte permet que les persones amb discapacitat puguin portar vides normalitzades i participar a la societat com qualsevol altre ciutadà.

Fins ara, gràcies a la participació de nou entitats catalanes (Alba Jussà, Apindep, Aprodisca, Aspronis, El Rusc, Ilersi, IPSS, Pere Mitjans i Prodis), s’han creat 23 habitatges pilot, on viuen 88 persones amb discapacitat intel· lectual, el 81% de les quals tenen grans necessitats de suport. Aquestes persones han pogut començar a viure en comunitat i decidir sobre les seves pròpies vides amb el suport necessari.

Víctor Galmés, director de Dincat, ha destacat la importància de continuar apostant per aquests models de vida comunitària, remarcant que la desinstitucionalització és imprescindible per avançar cap a una societat inclusiva. També ha subratllat la necessitat de garantir el dret de totes les persones a comptar amb els suports adequats per dur a terme el seu projecte de vida independent.

Dincat ha recordat que projectes com “Mi Casa” són essencials per complir amb el que estableix la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat de l’ONU, que reconeix el dret a viure en comunitat. Això implica un canvi en la cultura d’atenció a les persones amb discapacitat, transformant els serveis, les polítiques de suport i la creació d’entorns més inclusius i accessibles.

Aquest projecte innovador, impulsat per Plena Inclusió i amb una durada de tres anys (2022-2024), s’està desenvolupant a set comunitats autònomes. Compta amb el suport del Govern d’Espanya a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per fons NextGenerationEU. A Catalunya, el projecte té un pressupost estimat de 5 milions dʻeuros i el suport de la Generalitat, que ha finançat 33 places amb una dotació dʻun milió dʻeuros per al 2024.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES