El Clúster Salut Mental Catalunya (CSMC) en col·laboració amb Otsuka, Lundbeck i Sport2live, organitza aquest diumenge 19 de desembre la Trobada de l’Esport i la Salut Mental en el marc de la 30a edició de la La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, que enguany està dedicada a la salut mental.
La trobada se celebrarà a partir de les 9:30h al Complex Esportiu Can Dragó de Barcelona. Es tracta d’una una jornada oberta i no competitiva, que pretén difondre la rellevància de l’esport en la prevenció, el tractament i la rehabilitació de les afeccions al sistema nerviós central.
El programa contempla una dotzena d’activitats esportives d’atletisme, bàsquet, rugbi, pàdel, futbol, etc, en les que ja estan inscrites 170 persones usuàries per practicar esport de forma simultània durant tot el matí. Aniran acompanyades pels equips socioeducatius dels seus centres (Hospital Sant Joan de Déu, Grup Pere Mata, Benito Menni CAS, Fundació Marianao, etc.)
L’activitat també tindrà un caràcter festiu i solidari. Hi haurà una ‘Fun Zone’ per famílies i activitats pels més petits. Per accedir-hi s’haurà d’aconseguir la samarreta de la trobada per 10€. El total de la recaptació anirà destinada a La Marató de TV3 per a la investigació en salut mental.