
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) han acordat la realització de projectes i actuacions conjuntes per proporcionar accessibilitat universal i comunicativa a les persones sordes usuàries dels mitjans de transport públic depenent de TMB.
La primera iniciativa del conveni de col·laboració que van signar ahir la presidenta de TMB, Laia Bonet, i el president de FESOCA, Albert Ramon Casellas, ja s’està materialitzat en un projecte al Punt TMB de Sagrada Família on s’està implantat el sistema Svisual per donar suport a persones sordes que utilitzen la llengua de signes i altres sistemes de comunicació. D’aquesta manera TMB és el primer operador de transport públic que implanta el sistema de videointerpretació en llengua de signes catalana en un centre d’atenció.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “és molt important que tots els serveis estiguin adaptats perquè totes les persones els puguin utilitzar” i, en aquest sentit, “la col·laboració amb FESOCA és clau, per seguir avançant i implementant solucions innovadores per aconseguir un accés universal al transport públic”. Per la seva banda, el president de FESOCA ha expressat que cal “trencar amb les barreres amb que es troben cada dia” i que aquest acord amb TMB “servirà de referent per a la resta de la societat”.
El Punt TMB de Sagrada Família, accessible
El Punt TMB de Sagrada Família, el quart centre d’atenció al ciutadà de TMB, s’ha dissenyat amb criteris de màxima eficàcia i d’accessibilitat universal. Entre d’altres mesures, incorpora la tecnologia Svisual per donar suport a persones sordes que es comuniquen en llengua de signes. Per aconseguir-ho s’ha realitzat una tasca d’assessorament des de l’àrea d’accessibilitat de la FESOCA i s’ha desenvolupat i implantat una plataforma call center de vídeo presencial que permet la prestació d’aquest servei de forma eficient i continuada, de tal manera que qualsevol persona sorda pugui utilitzar el sistema de comunicació que s’adapti millor a les seves preferències (llengua de signes, veu, lectura labial, text…) i pugui contactar a través de l’alternativa que desitgi amb una persona oient gràcies a aquesta plataforma. Així, la plataforma gestiona totes les trucades entrants i els assigna un videointèrpret que realitza les interpretacions entre el personal de TMB i la persona usuària.
quines adaptacions hi ha per els sords?
quines adaptacions hi ha per els que no poden oir?