Girona i ECOM s’alien per implementar un model d’accessibilitat universal basat en la participació ciutadana

L’Ajuntament de Girona ha subscrit un conveni estratègic amb la Fundació Privada ECOM per situar la inclusió i la vida independent al centre de l’agenda municipal, mitjançant una inversió de 31.730,72 euros i un pla d’acció de catorze mesos

Girona i la Fundació Privada ECOM s’alien per implementar un model d’accessibilitat universal basat en la participació ciutadana
Façana de l’edifici consistorial // Foto: Ajuntament de Girona

L’Ajuntament de Girona ha formalitzat un acord de col·laboració amb la Fundació Privada ECOM destinat a transformar la capital gironina en un espai més inclusiu. El projecte se centra a promoure l’accessibilitat universal de manera transversal, incidint no només en els serveis i equipaments, sinó també en el disseny de les polítiques públiques. Aquesta entesa busca beneficiar les persones amb discapacitat, però també col·lectius amb necessitats específiques com la gent gran o ciutadans amb mobilitat reduïda temporal, garantint que la ciutat s’adapti a totes les etapes i condicions de la vida.

Coproducció i diagnosi del teixit urbà

La iniciativa destaca per un mètode de treball innovador: la coproducció de polítiques públiques. Això implica que el teixit associatiu i les persones amb discapacitat participaran directament en la diagnosi i l’avaluació de les mesures municipals. Segons ha explicat la regidora de Ciutat que Cuida i de Serveis Ambientals i Benestar Animal de l’Ajuntament de Girona, Gemma Martínez i Villagrasa, aquest conveni permet anar més enllà de la supressió de barreres arquitectòniques: “Fem un pas endavant per situar l’accessibilitat al centre de les polítiques públiques de Girona. No parlem només d’eliminar barreres físiques, sinó de garantir que totes les persones puguin viure i participar en la ciutat en igualtat de condicions. A través d’aquest acord incorporem un element clau: les polítiques es construiran amb les persones.”

Per la seva banda, el responsable de l’Àrea d’Accessibilitat d’ECOM, Rubén Domínguez i Santana, ha subratllat la importància del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya en aquest context: “Des d’ECOM entenem l’accessibilitat universal com un dret humà fonamental i un element clau per garantir l’autonomia, la igualtat d’oportunitats i la no-discriminació. Treballem perquè l’accessibilitat s’abordi de manera integral i transversal, amb la participació de les persones amb discapacitat.”

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Full de ruta i compromís econòmic

El projecte es desplegarà a través de diverses fases que inclouen una diagnosi participada sobre les barreres físiques, sensorials i cognitives en l’espai públic. Així mateix, es preveu la formació del personal municipal, la creació de grups focals amb entitats i la redacció d’un document estratègic que guiarà les futures actuacions de l’administració. El consistori gironí realitzarà una aportació econòmica de 31.730,72 euros (IVA inclòs), mentre que la Fundació Privada ECOM, entitat amb més de mig segle d’història en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat física i orgànica, aportarà la seva expertesa tècnica i capacitat de mobilització social.

Aquesta acció s’integra dins del marc de Girona, ciutat amiga de les persones grans i ciutat inclusiva, i estableix un compromís inicial de catorze mesos de durada, amb opció de pròrroga, per consolidar un model de ciutat que garanteixi el dret universal a l’accessibilitat de manera coherent i justa per a tota la ciutadania.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES