
L’Institut Bellulla de Canovelles (Barcelona), l’Escola Maspujols de Tarragona i ‘La Parellada’ de Santa Oliva (Tarragona) han estat els guanyadors de Catalunya a la 37 Concurso Escolar del Grupo Social ONCE. En aquesta edició han participat 15.879 escolars catalans de 175 centres educatius, sota la coordinació de 211 professionals de la educació.
Sota l’original lema ConnexiON, AdicciOFF. Això no és un joc, aquesta edició del concurs convidava a docents i estudiants a crear una campanya publicitària amb cartells, falques de ràdio o espots per fer un ús responsable de les noves tecnologies i no un abús que pot comportar riscos i conseqüències no desitjades.
Així, els estudiants de Primària i Educació Especial, han elaborat una falca de ràdio d’un minut, com a màxim, capaç de transmetre un missatge sobre el bon ús de la tecnologia per part dels menors.
Per la seva part, els estudiants de Secundària han dissenyat un cartell publicitari que capti l’atenció i transmeti un missatge que fomenti l’ús responsable de la tecnologia, evitant l’abús de la mateixa. Ha inclòs un eslògan i una audiodescripció de la feina.
Finalment, per als estudiants de Batxillerat i FP, el concurs ha demanat la realització d’un espot publicitari, de 40 segons. Ha estat acompanyat d’un títol i un document amb el guió, per facilitar l’accessibilitat a les persones amb discapacitat.
Per tal de poder realitzar aquestes tasques, com en altres edicions, el concurs ha posat a disposició dels participants diverses eines per debatre i treballar sobre el bon ús de les noves tecnologies, realitzant propostes per millorar les seves aptituds socials i aconseguir un entorn adaptat a totes les persones.