Tanca el dispositiu d’atenció a persones amb discapacitat contagiades de Covid-19 a la Llar Residència Lluïsa Oller

Es va obrir fa cinc mesos a petició del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

Llar residencia Lluïsa Oller
La Llar Residència ha atès un total de 19 persones de 8 entitats // Foto: Grup Viver de Bell-lloc

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha decidit tancar el servei d’atenció a persones amb discapacitat contagiades de la Covid-19, que va iniciar ara fa cinc mesos a la Llar Residència Lluïsa Oller, situada a Cardedeu (Vallès Oriental).

Amb el pla de vacunació pràcticament al 100% als equipaments residencials, el departament ha decidit finalitzar aquest servei, que tenia l’objectiu d’evitar brots de contagi als equipaments residencials i garantir una quarantena en un entorn acollidor per aquestes persones. 

Des del servei de Cardedeu, s’ha donat cobertura a tota la Regió Metropolitana Nord i s’han atès un total de 19 persones provinents de 8 entitats.

La llar, amb capacitat per atendre a 10 persones en habitacions individuals, ha comptat amb un equip format per professionals de la integració social, atenció a la dependència, treball social i psicologia, així com auxiliars clínics.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Les persones residents han rebut atenció sanitària i han gaudit d’activitats i tallers. L’espai, que compta amb una gran zona de jardí, ha pogut oferir un entorn acollidor per fer la quarantena el més agradable possible.

Alba Domínguez, coordinadora dels serveis d’habitatge de la Fundació Lluïsa Oller: “Poder obrir aquest dispositiu i ajudar a les persones i a les entitats ha estat un immens plaer. Les persones que hi han passat han estat molt felices i s’han sentit molt acollides. Hem aconseguit que aquests dies passessin de ser angoixants, d’aïllament i solitud, a fer-les sentir acompanyades, entretingudes i en un ambient alegre i distès. Treballem pel benestar de les persones sigui quina sigui la realitat del moment”.

L’equipament, que estava pendent de rebre la concertació de places per poder oferir el servei de Llar Residència, ha tornat ara a quedar buit i sense notícies de quan podrà engegar el servei.

Actualment, i segons dades pròpies de la Generalitat, més de 3.250 persones amb discapacitat a Catalunya resten a l’espera d’una plaça residencial per a poder viure, una llarga llista d’espera que, en alguns casos, arriba a demores de fins 10 anys.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES