
El fet que el 39% de les 400 persones usuàries dels Clubs Socials i altres serveis de la Fundació Salut Mental Catalunya no tinguin accés a internet, ha obligat l’entitat a adaptar-los, oferint altres altres alternatives online i de suport per telèfon. La Federació ha realitzat més de 1.700 trucades i prop de 70 videotrucades durant el primer mes de confinament.
Així, l’entitat ha seguit oferint suport psicosocial, informació i activitats adaptades, com el programa XarxaJoves o d’Acompanyament a la Vida Independent, o les Sortides Respir.
D’altra banda s’han organitzat diferents grups de Whatsapp als que han participat més de 120 persones. Alguns d’aquests grups estan oberts de forma continuada (festius inclosos) per si qualsevol de les persones participants té una urgència relacionada amb el Covid-19 o amb qualsevol altre tema o situació que el pugui preocupar. Amb els joves hi ha hagut més intervenció individual a partir de l’aplicació del Whatsapp arribant a fer-se 62 intervencions amb els 16 joves del programa.
També s’han atès 64 famílies d’adults i joves mitjançant gestió telefònica o videotrucada per resoldre situacions difícils de contenir i sostenir per aquestes. Així mateix, els grups per a la millora de l’autonomia que pengen del Club Social Espai 3 de Cornellà ha continuat la seva atenció de suport i contenció emocional realitzant 58 trucades telefòniques per part de la psicòloga que dirigeix l’espai grupal.
Paral·lelament a l’activitat descrita, els diferents equips professionals han dissenyat i organitzat fins a 66 tipus d’activitats on-line de diferent format, difusió i impacte social per a grans i joves. Creativitat, motivació i propostes innovadores han estat les característiques que han portat als equips a dissenyar propostes a través de Whatsapp, Facebook, Instagram, Youtube o altresx l’espai grupal.