Divendres, 22 setembre 2023
IniciCOVID-19Salut inclourà els cuidadors de persones amb malalties rares com a grup...

Salut inclourà els cuidadors de persones amb malalties rares com a grup prioritari de vacunació contra la Covid

La consellera Vergés fa l’anunci coincidint amb el Dia Mundial de les Malalties Rares

vacunació persones cuidadores malalties rares
Els cuidadors de persones amb malalties rares rebran aviat la vacuna // Foto: Pixabay

Catalunya inclourà el col·lectiu de les persones cuidadores d’afectats per malalties rares com a grup prioritari en el procés de vacunació. La consellera de Salut, Alba Vergés va fer aquest anunci amb motiu de la commemoració del Dia Mundial de les Malalties Rares, que se celebra avui 28 de febrer.

ICF23_Baner Financament-300x600

“Hem incorporat a l’estratègia de vacunació catalana, com a grup prioritari, als i les cuidadors i cuidadors informals que atenen persones amb malalties minoritàries, perquè són una peça clau per protegir els més vulnerables”, va dir la consellera. 

“L’epidèmia ha evidenciat la importància dels cuidadors i, per a Salut, cada dia és el dia de les malalties minoritàries i no decaemos en millorar aquest sistema d’atenció”, va afegir Vergés.

La titular del Departament de Salut també va destacar que la pandèmia no hagi parat a Catalunya el desplegament del model d’atenció a les malalties rares, que comporten una discapacitat important. A Catalunya hi han més de 350.000 persones afectades per aquest tipus de malalties, nens i nenes en la seva majoria.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content