
Quim Torra, president de la Generalitat, també es va mullar ahir en solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia de l’esclerosi múltiple capbussant-se a les piscines del Centre Nàutic Atlètic-Barceloneta de Barcelona. Durant l’acte solidari Torra va assegurar que “els catalans quan ens hem de mullar per causes com l’esclerosi o per causes solidàries, ens mullem”.
El cap de l’Executiu va subratllar que és també un “motiu d’orgull per al país” el fet que “avui 100.000 persones estiguin compartint el dia per una causa com aquesta”, i que representa que “el país dona el mateix de sí mateix quan expressa el millor que té , que és la seva solidaritat”.
Després de participar en la capbussada solidària, Quim Torra va voler enviar un missatge de “força i esperança” als afectats per aquesta malaltia neurodegenerativa que actualment afecta a més d’11.000 persones a Catalunya i a les seves famílies.
El president també va tenir paraules “d’enorme agraïment” per a totes les persones que fan possible el Mulla’t” i ha subratllat que amb la celebració d’aquesta iniciativa, que té lloc a 650 piscines arreu del territori, la Fundació per l’Esclerosi Múltiple ha aconseguit d’alguna manera que s’hagi institucionalitzat l’inici de l’estiu a Catalunya i ho faci “de la millor manera, solidàriament i fraternal”.
Torra va participar a l’acte central del Mulla’t, acompanyat del conseller d’Interior, Miquel Buch; la presidenta i la directora de la Fundació Esclerosi Múltiple, Maria José Abella i Rosa Masrierar, respectivament, i al costat de diverses personalitats del món polític, social i cultural.
La Fundació Esclerosi Múltiple té per objectiu millorar la qualitat de vida de les persones amb aquesta malaltia i destinar recursos a la investigació, al benestar físic, psíquic i social dels pacients. La Fundació compta amb una xarxa de centres neurorehabilitadors i ofereix serveis de formació i inserció laboral per a persones amb discapacitat física mitjançant el Centre Especial de Treball (FEM-CET), a més d’impulsar campanyes de sensibilització i captació de fons.

