Plena inclusió Espanya ha llançat l’Aliança Tecnològica per la Inclusió (ATI), un projecte que busca implicar empreses tecnològiques i de base tecnològica (bancs, acadèmiques, etc.) per convèncer-les del benefici social i econòmic que comportaria crear desenvolupaments i dispositius que prevegin l’accessibilitat cognitiva entre els seus criteris per dissenyar i fabricar.
Aquesta aliança neix per lluitar contra els problemes que troben les prop de 350.000 persones amb dificultat intel·lectual i altres centenars de milers amb dificultats de comprensió, per l’accés a drets com la salut, la informació, l’ocupació, l’oci, com a conseqüència de la bretxa digital.
“A Plena inclusió diem que l’accessibilitat cognitiva o la facilitat en l’ús de la tecnologia són drets clau que impedeixen el gaudi de drets bàsics com demanar una cita mèdica, registrar-se en una oposició o comprar un bitllet per viatjar amb tren”, explica Carmen Laucirica, presidenta de Plena inclusió Espanya. “La tecnologia ha de ser un aliat i no un obstacle per a l’autonomia i la vida plena de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament”, afegeix Laucirica.
Com a primera acció per a la creació d’aquesta Aliança Tecnològica s’ha realitzat una reunió de treball amb empreses de l’àmbit tecnològic, en la que s’han compartit punts de vista i s’han identificat les principals barreres i obstacles a què s’enfronten, així com els beneficis competitius que poden trobar tenint l’accessibilitat cognitiva com un dels seus criteris a l’hora de dissenyar i fabricar tecnologia.
A la sessió amb empreses, també van participar persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament compartint exemples quotidians respecte a les dificultats amb què s’enfronten en l’ús de la tecnologia, i com aquesta barrera els impedeix completar una cita mèdica, o simplement fer una compra en línia.
La iniciativa de l’Aliança Tecnològica per la Inclusió forma part del projecte Transformació Digital per la Inclusió (TDI) finançat per la Unió Europea amb fons Next Generation.
Secció patrocinada per