
La Fundació Randstad i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han convocat una nova edició de les seves beques universitàries per a persones amb discapacitat, que tenen l’objectiu de millorar el nivell d’ocupabilitat i formació d’aquest col·lectiu.
Les beques es poden sol·licitar fins al 28 de juny i estan destinades a persones amb un discapacitat igual o superior al 33%. Aquesta beca inclou la cobertura del 90 % del cost de la matrícula de programes de postgrau de la UOC (cursos d’especialització i postgrau de totes les àrees de coneixement de la UOC).
Gràcies a aquestes beques, des de l’any 2018 un total de 24 estudiants amb discapacitat han aconseguit desenvolupar els seus estudis de postgrau , per adaptar la seva formació a les demandes empresarials i augmentar les possibilitats d’optar a una lloc de treball.
Amb aquesta iniciativa, des de la Fundació Randstad es vol continuar impulsant la formació, la inclusió i la diversitat i apostar pel talent amb discapacitat. De fet, la fundació va aconseguir formar el 2020 més de 2.200 persones amb discapacitat.
Les dades demostren que el nivell de contractacions de persones amb discapacitat augmenta a mesura que n’augmenta el nivell formatiu. Entre aquests, el nombre més gran de contractes es concentra entre les persones amb estudis secundaris i nivells formatius d’FP i universitaris, que representen, segons les dades del SEPE de 2019, el 49,5 % de les contractacions.