21.5 C
Barcelona
Divendres, 29maig 2020

No volen acabar amb els Centres d’Educació Especial

També has de llegir...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...

COCARMI preocupat perquè es pugui retallar la dotació d’atenció a persones amb discapacitat

Una persona amb discapacitat pujant a un taxi adaptat // Foto: Arxiu El president del Comitè Català de...

El Govern destina més de 9M€ a projectes d’inserció laboral de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat són un col·lectiu de difícil inserció laboral // Foto: UAB.cat El Departament de Treball,...
centres educació especial

Un model educatiu inclusiu passa per dotar de recursos l’escola ordinària per tal que pugui fer acompanyament als infants amb necessitats educatives especials (NEE), garantint que tants nens i nenes com sigui possible segueixin la seva activitat educativa als centres ordinaris. 

Alhora, cal mantenir els Centres d’Educació Especial per a escolaritzar els infants amb alteracions més greus i com a centres de referència en l’atenció a la discapacitat, oferint suport i recursos a l’escola ordinària. La disposició 4ª del Projecte de Llei Orgànica d’Educació que modifica la llei 2/2006 i que es va reactivar el passat 24 d’abril al parlament espanyol, és un clar pas endavant en aquesta línia d’escola inclusiva, una necessitat urgent per garantir els drets de les persones amb discapacitat, tal com apunta la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides i el quart dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.  

Així, la llei que vol aprovar el Govern Espanyol aposta per potenciar més l’educació inclusiva els propers 10 anys, en la línia del Decret d’Escola Inclusiva vigent a Catalunya. Concretant que (literalment):  “les administracions educatives vetllaran per tal que les decisions d’escolarització garanteixin la resposta més adequada a les necessitats de cada infant”;  “els centres ordinaris comptin amb els recursos necessaris per poder atendre en les millors condicions a l’alumnat amb discapacitat”; “els centres d’educació especial escolaritzin els alumnes que requereixen una atenció molt especialitzada i puguin fer de centre de referència i suport als centres ordinaris”

Disposició addicional quarta de el projecte de llei d’educació. Evolució de l’escolarització de l’alumnat amb necessitats educatives especials.

Les administracions educatives han de vetllar perquè les decisions d’escolarització garanteixin la resposta més adequada a les necessitats específiques de cada alumne o alumna, d’acord amb el procediment que es recull en l’article 74 d’aquesta Llei. El Govern, en col·laboració amb les administracions educatives, desenvoluparà un pla perquè, en el termini de deu anys, d’acord amb l’article 24.2.e) de la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat de Nacions Unides i en compliment de l’ quart Objectiu de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030, els centres ordinaris comptin amb els recursos necessaris per a poder atendre en les millors condicions a l’alumnat amb discapacitat. Les administracions educatives continuaran prestant el suport necessari als centres d’educació especial perquè aquests, a més d’escolaritzar els alumnes i les alumnes que requereixin una atenció molt especialitzada, ocupin la funció de centres de referència i suport per als centres ordinaris.

Autor: Fundació Aspasim

- Advertisement -

Articles relacionats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisement -

Últimes notícies

Residents i professionals de les residències del Grup Alba donen negatiu a les PCR de Covid-19

Personal mèdic realitzant les proves PCR de coronavirus a les llars residències // Foto: GRUP ALBA Tots els...

AMPANS estrena una websèrie per explicar la reobertura del restaurant El Canonge

Els cambres mostren a la websèrie els nous hàbits de seguretat que s'han incorporat // Foto: AMPANS AMPANS...

Les entitats de malalties neuromusculars demanen que no es retallin les subvencions del 0,7% de l’IRPF

Concentració amb motiu del Dia Mundial de les Malalties Neuromusculars // Foto: Federació ASEM La Federació Espanyola de...

La xarxa de salut mental reclama un desconfinament que garanteixi els suports per a tothom

La xarxa de salut mental reclama una desescalada amb garanties per a tothom // Foto: Salut Mental Catalunya

Tornen els #DirectesFCEDF durant el mes de juny amb Susana Rodríguez, jugadora de pàdel adaptat

El proper dijous 4 de juny a les 19h comença una nova edició dels #DirectesFCEDF, una iniciativa...