Dissabte, 12 juliol 2025
IniciSALUT MENTALMés de la meitat de participants a les formacions dels GAM de...

Més de la meitat de participants a les formacions dels GAM de familiars seguiran mantenint trobades de suport

La Formació de Moderació de Grups d’Ajuda Mútua (FdGAM) de familiars, organitzada per Salut Mental Catalunya, ha format onze participants de diverses entitats, amb una assistència del 90 % i excel·lents valoracions

Més de la meitat dels participants a les formacions dels GAM de familiars seguiran donant suport a la iniciativa
Una de les formacions en format telemàtic // Foto: Salut Mental Catalunya

Entre setembre i novembre de 2024, Salut Mental Catalunya va organitzar la Formació de Moderació de Grups d’Ajuda Mútua (FdGAM) per a familiars, com a part del projecte Activa’t per la Salut Mental. Aquesta iniciativa va comptar amb la col·laboració de serveis de salut mental i diverses associacions locals de familiars i usuaris.

La formació es va dur a terme íntegrament en línia, atesa la diversitat geogràfica de les persones participants. Es van impartir 10 sessions setmanals de 3,5 hores cadascuna, celebrades els dilluns de 16 h a 19.30 h. En total, van participar-hi 11 persones (1 home i 10 dones), amb un alt percentatge d’assistència del 90 %.

Les participants representaven diferents associacions de salut mental com AFATRAC, Divergentea, ASFAM, AMMAME i Salut Mental Baix Llobregat Nord. La formació va ser dirigida per formadores d’AFATRAC i per una tècnica referent de l’Espai Situa’t del Vallès Occidental.

El curs va ser àmpliament ben rebut pels participants, que van puntuar la formació amb una nota mitjana de 4,72 sobre 5. Les formadores van rebre una valoració encara més elevada, amb un 4,9 sobre 5.

Nous projectes de GAM i entusiasme per la continuïtat

Després de completar la formació, els participants van expressar una gran motivació per posar en marxa nous Grups d’Ajuda Mútua (GAM). Entre les iniciatives que sorgiran pròximament hi ha: Tres GAM d’AFATRAC al Baix Llobregat, Lleida i Barcelona; un GAM TEA de Divergentea a Vilanova del Camí; i un grup virtual organitzat per Petales.

De les onze persones formades, set han decidit mantenir trobades regulars, oferint-se suport mutu com a grup de GAM. Això consolida el treball iniciat durant les sessions pràctiques de la formació i assegura la continuïtat del projecte.

Aquesta formació ha estat un impuls significatiu per al foment dels Grups d’Ajuda Mútua, reconeixent el paper fonamental de les famílies en l’àmbit de la salut mental i enfortint les xarxes de suport comunitari.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.