21.7 C
Barcelona
Diumenge, 31maig 2020

Més de 5.000 infants i adolescents participen en 2019 a activitats socioeducatives liderades per Fupar

També has de llegir...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...

COCARMI preocupat perquè es pugui retallar la dotació d’atenció a persones amb discapacitat

Una persona amb discapacitat pujant a un taxi adaptat // Foto: Arxiu El president del Comitè Català de...

El Govern destina més de 9M€ a projectes d’inserció laboral de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat són un col·lectiu de difícil inserció laboral // Foto: UAB.cat El Departament de Treball,...
fupar activitats socioeducatives infants adolescents terrassa
Infants participant al conte de Nadal de l’entitat // Foto: Fupar

Un total de 5.513 infants i joves de més de 42 centres d’escola bressol, d’educació infantil, primària i secundària; i de 20 esplais, campus, casals d’estiu i entitats esportives de Terrassa han compartit durant el 2019 experiències inclusives amb les persones amb discapacitat intel·lectual de Fupar a través del seu programa d’activitats socioeducatives.

L’entitat porta desenvolupant aquest programa d’activitats socioeducatives des de fa prop de vint anys. És una aposta clara per l’educació integradora, transformadora, inclusiva i oberta a tothom, que posa especial èmfasi en les primeres etapes de la infància com a motor de canvi a la societat, encara que també s’adreça a joves i adolescents.

“La clau per crear una societat on tothom gaudeixi d’igualtat d’oportunitats és treballar des de la base, és a dir, des de l’educació, ja sigui amb infants o adolescents; només així serem capaços de transformar-la”, explica Anna Sanglas, pedagoga i coordinadora d’activitats a Fupar.

“És com una cadena de transmissió de benestar social”, afegeix Marta Puig, directora tècnica del Centre Ocupacional de Fupar. “Si aconseguim que els nens i nenes normalitzin la diversitat des de ben petits, estem projectant un futur socialment més just, igualitari i tolerant”, conclou Puig.

- Advertisement -

Articles relacionats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisement -

Últimes notícies

Residents i professionals de les residències del Grup Alba donen negatiu a les PCR de Covid-19

Personal mèdic realitzant les proves PCR de coronavirus a les llars residències // Foto: GRUP ALBA Tots els...

AMPANS estrena una websèrie per explicar la reobertura del restaurant El Canonge

Els cambres mostren a la websèrie els nous hàbits de seguretat que s'han incorporat // Foto: AMPANS AMPANS...

Les entitats de malalties neuromusculars demanen que no es retallin les subvencions del 0,7% de l’IRPF

Concentració amb motiu del Dia Mundial de les Malalties Neuromusculars // Foto: Federació ASEM La Federació Espanyola de...

La xarxa de salut mental reclama un desconfinament que garanteixi els suports per a tothom

La xarxa de salut mental reclama una desescalada amb garanties per a tothom // Foto: Salut Mental Catalunya

Tornen els #DirectesFCEDF durant el mes de juny amb Susana Rodríguez, jugadora de pàdel adaptat

El proper dijous 4 de juny a les 19h comença una nova edició dels #DirectesFCEDF, una iniciativa...