Un total de 5.513 infants i joves de més de 42 centres d’escola bressol, d’educació infantil, primària i secundària; i de 20 esplais, campus, casals d’estiu i entitats esportives de Terrassa han compartit durant el 2019 experiències inclusives amb les persones amb discapacitat intel·lectual de Fupar a través del seu programa d’activitats socioeducatives.
L’entitat porta desenvolupant aquest programa d’activitats socioeducatives des de fa prop de vint anys. És una aposta clara per l’educació integradora, transformadora, inclusiva i oberta a tothom, que posa especial èmfasi en les primeres etapes de la infància com a motor de canvi a la societat, encara que també s’adreça a joves i adolescents.
“La clau per crear una societat on tothom gaudeixi d’igualtat d’oportunitats és treballar des de la base, és a dir, des de l’educació, ja sigui amb infants o adolescents; només així serem capaços de transformar-la”, explica Anna Sanglas, pedagoga i coordinadora d’activitats a Fupar.
“És com una cadena de transmissió de benestar social”, afegeix Marta Puig, directora tècnica del Centre Ocupacional de Fupar. “Si aconseguim que els nens i nenes normalitzin la diversitat des de ben petits, estem projectant un futur socialment més just, igualitari i tolerant”, conclou Puig.