
L’Associació Catalana de Municipis (ACM) i el Departament de Drets Socials organitzen el dijous 3 de febrer el Debat Municipalista «Els reptes de la promoció de l’autonomia personal: El paper de les entitats locals i la col·laboració amb altres agents» que estarà centrat en conèixer quin és el marc i els objectius que es marca la Unió Europea en l’atenció i la cura de les persones en manca d’autonomia personal.
La jornada té per objectiu abordar aquests aspectes des d’una perspectiva europea, on alguns països han optat per un model dividit d’habitatge i atenció. El model d’habitatge assegura l’espai, la privadesa i el suport centrat en les persones, racionalitza la despesa pública i es distancia del model tradicional d’atenció institucional.
L’activitat, que tindrà un format virtual, començarà a les 11:30 hores amb les intervencions d’Anna Figueras i Ibáñez, secretària d’Afers Socials i Famílies del Departament de Drets Socials, i de Lluís Soler i Panisello, president de l’ACM i alcalde de Deltebre.
La ponència principal «Com dissenyar nous models de cures arran de la crisi» anirà a càrrec d’Alfonso Lara i Montero, secretari general de l’European Social Network.
A continuació s’organitzarà una taula rodona sobre «Els reptes de la promoció de l’autonomia personal: el paper de les entitats locals i la col·laboració entre els diferents actors», en la qual exposaran els seus punts de vista Montserrat Vilella i Cuadrada, directora general d’Autonomia Personal i la Discapacitat del Departament de Drets Socials; José Augusto García i Navarro, director general del Consorci de Salut i Social de Catalunya i president de la Sociedad Española de Geriatria i Gerontologia; Lluís Torrents i Melich, director de Planificació i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, i Oriol Fuertes i Cabassa, director general de QIDA.
Per poder seguir el Debat Municipialista de forma telemàtica, cal tramitar la inscripció. En aquest enllaç es pot ampliar la informació amb el Programa i també tramitar la inscripció.

