La Síndica de BCN adverteix d’una possible aplicació de tarifes fraudulentes en els taxis adaptats

Recomana a l’IMET que investigui les pràctiques de les operadores

taxis adaptats tarifes fraudulentes
La flota de taxis adaptats a Barcelona no arriba ni tant sols a l’1% // Foto: Pixabay

La Síndica de Greuges de Barcelona ha recomanat a l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) que investigui la possible existència de pràctiques fraudulentes en el cobrament de les tarifes dels taxis adaptats de la ciutat.

La Síndica, Maria Assumpció Vilà, va rebre una queixa ciutadana que protestava per la possible existència de tarifes fraudulentes en el cobrament de l’import de taxis adaptats, sense que aquestes estiguin autoritzades normativament. 

BANER_300X250

Concretament la denuncia exposa que hi ha alguns serveis de taxi adaptat per a persones amb mobilitat reduïda que cobren una tarifa diferent a les persones que es desplacen en cadira de rodes, concretament 13,90 € de dilluns a divendres de 8 h a 20 h i 14,50 € els caps de setmana, festius i nocturns de 20 h a 8 h (dll-dv). També explica que s’aplica la tarifa de demanda de servei per emissora (7 € mínim), sense que hi hagi cap alternativa real a accedir al servei mitjançant mà alçada o parada de taxi.

Encara que la normativa permet l’IMET autoritzar en la forma i les condicions oportunes, complements per a serveis especials, -que s’han d’exhibir a l’interior del vehicle, en un lloc visible- la revisió de les tarifes vigents els anys 2018 i 2019 se’n desprèn que els desplaçaments efectuats amb taxis adaptats per a usuaris de cadires de rodes no són objecte de complements ni suplements i, en conseqüència, s’han

d’aplicar les mateixes tarifes i complements que a la resta de trajectes. El mateix Reglament metropolità del taxi, en l’article 53.3, qualifica d’infracció greu l’incompliment del règim tarifari i, en especial, aplicar suplements no autoritzats.

Respecte a la tarifa mínima de 7€ establerta reglamentàriament per demanar el servei per emissora la Síndica considera “que aquest cost és pràcticament inherent a les persones que necessiten taxis adaptats, ja que amb el volum reduït d’aquest tipus de vehicle és quasi impossible optar a un taxi adaptat al carrer o en punts de parada autoritzats”.

La Sindicatura de Greuges creu convenient que, mentre no es produeixi un increment prou significatiu de la flota de taxis adaptats que permeti accedir als mateixos en igualtat d’oportunitats a altres persones usuàries, es valori estudiar opcions o alternatives que permetin reduir aquesta despesa (abonaments i/o reduccions).

Aquesta denuncia se suma a la queixa que va formular la Síndica el passat mes de març, quan va mostrar la seva preocupació perquè Barcelona no compleix amb el mínim legal establert del 5% de taxis adaptats de la ciutat. Segons la defensora de la ciutadania barcelonina, la flota de taxis adaptats a la capital catalana no arriba ni al 1% de la flota de llicències de taxi. 

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*