L’Institut de Vic i l’institut Miguel Altuna de Begara al País Basc han unit forces per desenvolupar un projecte innovador que utilitza la realitat augmentada per facilitar l’accés al món laboral a persones amb necessitats especials. El projecte, anomenat “Assistència mitjançant realitat augmentada en llocs de treball per a operaris amb necessitats especials”, ha demostrat el potencial d’aquesta tecnologia per a la inclusió, la formació i el suport en l’entorn industrial.
Entorns de realitat augmentada a mida
Alumnes dels cicles de Mecatrònica Industrial d’ambdós instituts, en col·laboració amb professionals de GUREAK (Bergara) i Sant Tomàs (Vic), han dissenyat entorns de realitat augmentada específics per a simular les tasques que realitzen els treballadors amb necessitats especials. Això permet als operaris practicar i aprendre en un entorn segur i controlat abans d’incorporar-se al lloc de treball real.
Una experiència enriquidora per a tots
Alumnes de dos instituts, treballadors i l’equip tècnic d’Eina i del Tac Osona van tenir l’oportunitat d’experimentar de primera mà com la realitat augmentada pot facilitar l’aprenentatge de tasques com el muntatge de cablejat de circuits electrònics, el muntatge de palets o com seguir els passos per fer una recepta de cuina. Totes les parts implicades van valorar molt positivament l’experiència.
Aquesta iniciativa demostra el potencial de la realitat augmentada per a la inclusió laboral de persones amb discapacitat. La tecnologia pot ser una eina potent per a la formació, l’orientació i el suport en l’entorn industrial, i així garantir la igualtat d’oportunitats, el desenvolupament personal i professional, i una millor integració social amb llocs de treball adaptats.
[…] Diari de la discapacitat. La realitat augmentada obre noves portes a la inclusió laboral de persones amb discapacitat. […]