La inclusió als casals d’estiu de Barcelona creix un 24% amb més de 1.500 infants beneficiats

L'Ajuntament de Barcelona consolida el model d'oci accessible mitjançant una inversió d'1,7 milions d'euros destinada a garantir el suport intensiu per a menors amb discapacitat

La inclusió als casals d'estiu de Barcelona creix un 24% amb més de 1.500 infants beneficiats
Infants pujats a un minituró // Foto: Ajuntament de Barcelona

La ciutat de Barcelona ha tancat el 2025 amb un èxit notable en la seva política d’oci inclusiu. Un total de 1.591 infants i joves, d’entre 1 i 17 anys, han participat en la Campanya de Vacances d’Estiu gràcies als recursos destinats per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD). Aquesta xifra suposa un increment significatiu del 24,4% en comparació amb l’exercici anterior, quan el nombre de beneficiaris es va situar en els 1.279. L’impuls financer ha estat clau per assolir aquestes fites, amb una dotació pressupostària específica d’1.695.732 euros que ha permès atendre pràcticament la totalitat de la demanda existent.

La regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat, Marta Villanueva, ha valorat positivament aquest increment de participació. Segons la regidora, les xifres de la campanya “reflecteixen l’aposta inequívoca de la ciutat per l’accessibilitat i la inclusió”. En les seves declaracions, Villanueva ha subratllat que el suport econòmic ha estat el motor del canvi: “Gràcies a la línia d’ajudes a entitats de l’Ajuntament hem aconseguit que un 24% més de nens i nenes amb necessitats de suport especial gaudeixin dels casals d’estiu”. Així mateix, ha refermat el compromís municipal amb l’equitat, afirmant que “volem que a Barcelona tots els membres de la societat, començant pels infants i adolescents, puguin accedir a l’oci, l’esbarjo i l’oferta lúdica en igualtat de condicions”.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Suport logístic i formació especialitzada

L’engranatge d’aquesta campanya s’articula a través de les subvencions que l’IMPD atorga a les entitats habilitades. Quan un infant amb necessitats de suport intensiu s’inscriu en una de les activitats, l’entitat organitzadora pot sol·licitar aquest ajut per garantir la presència del personal necessari. En total, durant aquest 2025 s’ha donat resposta al 97,7% de les peticions rebudes, fet que s’ha traduït en la realització de 4.725 torns d’activitat gestionats per 99 entitats diferents. Aquest mecanisme assegura que la inclusió sigui real i que cap infant quedi exclòs per la seva condició.

Més enllà de l’aportació econòmica, l’Ajuntament ha posat el focus en la capacitació dels professionals que atenen aquests menors. Enguany, s’han dut a terme accions formatives d’alt nivell amb la col·laboració de l’entitat Jocviu i l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Mentre que Jocviu s’ha encarregat de formar els coordinadors en la planificació d’activitats inclusives des de la base, els especialistes de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona han ofert píndoles formatives digitals per als monitors, especialment enfocades en l’acompanyament de joves amb autisme.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES