
Reus es convertirà aquest dijous en l’epicentre de l’esport inclusiu amb la celebració de la IV Jornada Inclusiva d’Esports per a Tothom a la plaça de la Llibertat, un esdeveniment que s’ha fet coincidir de manera especial amb l’arribada de la torxa dels Jocs Special Olympics Tarragona 2026 en la seva ruta per quinze poblacions catalanes abans de la inauguració oficial a l’Anella Mediterrània.
L’organització d’aquesta trobada va a càrrec de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, conjuntament amb la Regidoria de Salut i Esports mitjançant Reus Esport i Lleure, la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Física, la Diputació de Tarragona i diverses entitats adherides al Consell Municipal de la Discapacitat. Les activitats es dividiran en dues franges horàries, destinant el matí i part de la tarda als centres educatius de primària i secundària, mentre que a partir de les set de la tarda la participació s’obrirà completament a tota la ciutadania interessada a conèixer de primera mà l’esport adaptat.
Durant la jornada, els assistents tindran l’oportunitat de provar fins a deu modalitats diferents, entre les quals destquen la bicicleta de mà, el pàdel, el vòlei assegut, el bàsquet en cadira de rodes, el crossfit adaptat, el moviment per a la salut amb pilates, el toc bol, la boccia i el so fa gol. Aquestes estacions pràctiques pretenen trencar barreres i estigmes socials al voltant de la discapacitat, mostrant les capacitats diverses i posant en relleu l’esport com a eina fonamental d’autonomia personal i socialització.
L’arribada de la flama olímpica
El punt culminant pel que fa a la mobilització ciutadana arribarà amb el recorregut de la flama olímpica, que sortirà a dos quarts d’eleva del matí des de l’Ajuntament de Reus i transcorrerà per diversos carrers cèntrics acompanyada pels atletes dels clubs Alba i Bellisens. El trajecte finalitzarà a la plaça de la Llibertat cap a les onze del matí, moment en el qual s’efectuaran els parlaments institucionals i l’encesa oficial del pebeter que donarà pas a la gran cita esportiva territorial de la setmana.
Secció patrocinada per


