Dissabte, 18 gener 2025
IniciSALUT MENTALLa Fundació Ajuda i Esperança gestiona 8.000 converses d'adolescents en crisi emocional...

La Fundació Ajuda i Esperança gestiona 8.000 converses d’adolescents en crisi emocional el 2023

L'entitat sense ànim de lucre va atendre gairebé 40.000 persones a través de trucades i xats, evidenciant la necessitat urgent de reforçar el sistema sanitari públic per donar suport als joves en crisi

fundació ajuda i esperança adolescents en crisi emocional
Acte de presentació de les dades de la Fundació Ajuda i Esperança // Foto: Salut Mental Catalunya

La Fundació Ajuda i Esperança va gestionar un total de 8.000 converses d’adolescents i joves en crisi emocional durant l’any 2023 a través dels seus xats. Aquesta dada forma part d’un volum més gran d’atencions, que gairebé va arribar a les 40.000, repartides entre el Telèfon de l’Esperança, el Telèfon de Prevenció del Suïcidi, i els xats de Suport Emocional per a Joves i Obro Feel. El servei Obro Feel, actiu des del novembre, va registrar 769 converses en només dos mesos.

D’entre les usuàries dels xats, més del 70% són dones i més del 60% viu encara al domicili familiar. Les consultes dels joves se centren principalment en problemes relacionals, de salut mental i ideacions suïcides. En concret, el 40% de les conductes suïcides i d’autolesió reportades al xat de suport emocional, i el 57,14% a l’Obro Feel, es van considerar de risc alt. Aquest servei va activar el 061 en 16 ocasions, el 112 en 17, i va derivar cinc casos al telèfon d’Infància Respon.

El Telèfon de Prevenció del Suïcidi va rebre 3.930 trucades, de les quals el 79,2% corresponien a persones amb ideació suïcida, i més de la meitat d’aquestes eren de risc alt. Els serveis d’emergències es van activar en 29 casos. A més, un 17,97% de les trucades provenien d’amistats o familiars que expressaven la seva preocupació per una persona del seu entorn. També hi havia professionals que demanaven ajuda sobre com tractar aquestes persones i supervivents d’una mort per suïcidi.

-PUBLICITAT-

D’altra banda, el Telèfon de l’Esperança va atendre 27.583 trucades, amb el 66,58% provinents de dones. Les problemàtiques abordades incloïen salut mental, problemes relacionals i la solitud no desitjada.

Enric Morist, director general de la Fundació, subratlla la necessitat d’escoltar i acompanyar els joves, destacant que els voluntaris deriven les persones ateses al sistema sanitari públic quan és necessari. Morist alerta que el sistema sanitari està “desbordat” i reclama un reforç urgent per atendre adequadament les persones que no poden permetre’s un psicòleg privat.

Aquesta crida posa de manifest la importància de dotar de recursos el sistema sanitari per a garantir un suport adequat a la salut mental de tots els ciutadans, especialment els joves que travessen moments de crisi emocional. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES