
La Confederació, entitat representativa del tercer sector social a Catalunya ha declarat l’actual situació política i social del país com a insostenible i per aquest motiu ha instat a tota la classe política del país a aprovar de manera immediata els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2024. L’entitat ha apel·lat a la responsabilitat política per evitar que la situació d’infrafinançament que pateix el tercer sector social des de fa 15 anys esdevingui irreversible.
En aquest sentit demana que els comptes del 2024 siguin modificats per incloure les seves principals demandes, ja que l’actual increment de tarifes dels serveis en un insuficient 5% no les resol. Aquestes demandes es resumeixen en una millora del finançament per garantir la qualitat de l’atenció a les persones, la sostenibilitat dels serveis i un escenari d’equiparació de les condicions laborals dels professionals amb els del sector Salut i Educació.
Per a les entitats socials del país, resulta incomprensible que els nous pressupostos oblidin una vegada més el sector social. És lamentable la falta d’un acord clar i decidit per fer front als reptes que afronta el sistema català de serveis socials.
La Confederació finalitza la seva reclamació recordant que ni Catalunya, ni els 1,9 milions de persones ateses, ni les 3.000 entitats socials del país, ni les seves més de 100.000 treballadores mereixen aquesta situació.


