
Un grup de joves del Grup Alba repartiran a partir de la setmana vinent 10 bústies en forma de casetes a diferents establiments de Tàrrega per recollir idees de com fer una ciutat més inclusiva.
A més d’aquestes bústies on deixar de forma manuscrites les propostes ciutadanes, també es repartiran uns cartells informatius per tota la ciutat amb un codi QR que dirigirà a un formulari on poder recollir les idees online.
La iniciativa és una extensió del concurs “Vivir Con” que impulsa l’entitat Plena Inclusión on es demana als participants fer un vídeo explicant com farien la seva ciutat més inclusiva. Els joves del Grup Alba no s’han quedat només amb la seva opinió, sinó que han decidit obrir la pregunta a tots els targarins i targarines.
A més de situar les bústies a llocs emblemàtics de la ciutat com l’Ajuntament i la Biblioteca, els impulsors també tenen previst posar-se en contacte amb diferents col·lectius de la ciutat, així com les escoles i instituts de Tàrrega per animar-los a participar d’aquesta iniciativa.
La recollida de propostes s’iniciarà el proper 2 de març, i s’allargarà durant tot un mes. Posteriorment s’elaborarà un document que faran arribar al consistori per tal que ho tinguin en compte per futurs projectes de millora de la ciutat.
Els joves gravaran tot el procés participatiu que estan impulsant per tal de fer el vídeo que serveixi per participar en el concurs. No descarten que si finalment guanyen el primer premi valorat amb 1000 euros, el destinin a impulsar alguna de les millores que hagin pogut sorgir.