Dissabte, 2 desembre 2023
- PUBLICITAT -spot_img
IniciDRETSInauguració del nou local del Club Social El Far - La Garriga...

Inauguració del nou local del Club Social El Far – La Garriga per a persones amb problemes de salut mental

campanya 25N diba
la-garriga-nou-local-el-far-persones-problemes-salut-mental
L’alcaldessa Dolors Castellà durant la seva intervenció en l’acte d’inauguració // Foto: Salut Mental Catalunya

Dijous passat va tenir lloc a La Garriga l’acte d’inauguració del nou local del Club Social El Far – La Garriga, gestionat per la Fundació Salut Mental Catalunya, que des de fa anys treballa per a la recuperació i la inclusió de persones amb problemes de salut mental des de la vessant comunitària.

L’acte va estar conduït per la directora de la Fundació Salut Mental Catalunya, Cristina Páez, i va comptar amb la presència i participació de Meritxell Budó, consellera de la Presidència i exalcaldessa de La Garriga; Dolors Castellà, actual alcaldessa de La Garriga; Imma Pinyol, presidenta de l’Associació El Far; Joaquim Salvans, expresident de l’Associació El Far i impulsor de la creació del club; Israel Molinero, president de la Fundació Salut Mental Catalunya; i les professionals del Club Social Ares Sànchez i Judit Capella, junt amb Toni Vila, soci del Club, que van explicar la tasca que duen a terme.

Durant la celebració els i les sòcies del Club van instal·lar un “Test dels desitjos” a l’entrada del Club per donar la benvinguda i es va demanar al públic que escrigués desitjos pel Club i que els introduïssin en un gerro per fer créixer les 3 plantes de bambú, alimentades pels missatges. Al final de les intervencions es va convidar a Budó, Castellà i Molinero a introduir també al test els seus desitjos.

A més, dins el Club es va poder visitar l’exposició de les obres d’art de Parelles Artístiques (projecte impulsat per l’entitat Osonament en el que hi participa l’entitat El Far, entre d’altres), que consisteix en la creació i la posterior exposició d’obres realitzades a quatre mans: un artista professional i un vinculat a algun recurs de salut mental. Finalment, també es va fer un photocall per a què els assistents es fessin una fotografia amb el lema #StopEstigma.

Campanya 25N Diputació de Barcelona

El Club Social és un servei d’inclusió sociocomunitària per a persones amb problemàtica de salut mental que treballa en xarxa amb el teixit associatiu i amb els serveis socials i de salut del municipi.

El Club Social El Far – La Garriga neix al 2017 per iniciativa i empenta de l’Associació El Far i està gestionat per la Fundació Salut Mental Catalunya. Amb l’ampliació del nou local social, pot atendre fins a 30 usuaris del municipi i els seus voltants (actualment ja n’atén a 21), i ofereix un espai de lleure i de trobada per a persones amb problemàtica de salut mental, per promoure la inclusió social i comunitària.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content